Lovisa - This is my life!

Alla inlägg under februari 2009

Av Lovisa - 27 februari 2009 19:09

Lördag

Vi åkte mot Tännäs tidigt lördagmorgon, och började med en McDonald's frulle på Fysingen;) Jag, Henke,  Henkes brorsa Adde och Addes sambo Li åkte en bil och föräldrarna med hunden i en egen bil. Självklart var lunchen givet McDonald's, i Mora om jag inte missminner mig. Kom fram runt halv 4 på eftermiddagen och började med att hyra pjäxor och stavar åt mig, samt köpa liftkort åt oss allihopa. Middagen bestod av kycklinggryta. Sen blev det en tidig kväll efter att ha bäddat alla sängar. Jag och Henrik delade en 80-säng hela veckan. MYSIGT, för mig i alla fall, frågar ni Henke så kanske han inte håller med.


Söndag

1a dagen i backen! Gissa om jag var nervös. Väckning 07.00 av en väckarklocka som lät som ett brandalarm. Frulle och påklädning sen bar det av mot Ramundberget. Jag var supernervös för att välta upp i liften första vändan, så jag var väldigt koncentrerad=) Men väl uppe så var ju problemet att ta sig ner. Men Henke fick agera skidlärare så jag tog mig ner för de flesta backar jag gav mig på(förutom en när jag gjorde en praktvurpa inför hela släkten, rakt på ansiktet landade jag och när alla frågade hur det gick svarade jag bra, men i självaverket kändes det som om jag brutit nacken! På kvällen blev det bastubad för att mjuka upp alla ömmande muskler och köttfärsbiffar till middag.


Måndag

Vaknade och kom knappt upp ur sängen för kroppen var så öm, men på't igen bara! Funäsdalen den här dagen och dagen började INTE bra. Li krockade med en av Henkes kusiner och blev liggande knappt medvetande i backen. Tog ett tag till sjukvårdarna kom och sen blev det ambulanshelikopter till Östersund. Men som tur var fick hon komma hem på kvällen, med hjärnskakning och reläljt mörbultad. Vi åt viltfondue med potatisgratäng i närheten av stugbyn. Sååååå gott!!!


Tisdag

 Ramundberget idag igen. Åkningen gick betydligt bättre. Åkte en timme med en skidlärare före lunch och efter det så kändes åkningen stabilare. Jag fick ha kontroll över skidorna och inte tvärtom. På kvällen serverades det oxfilé och hasselbackspotatis=)


Onsdag

 Adde och Li åkte hem på morgonen, egentligen för att jobba men så blev det ju inte riktigt efter vurpan. Vi andra åkte till Hamra, och det var jättebra åkning! Jag lyckades ta mig ner för en svartbacke!! Mycket stolt! Men jag lyckades och ramla i liften. Inte lika stolt! Dessutom tvingade Henke ut oss på en helvetesväg över fjället och jag vurpade så klart, och har en gigantisk lårkaka. Men offpist var jag åkt nu, om än ofrivilligt!Tacokväll och bastubad på kvällen.


Torsdag

 Sista åkdagen. Det blev funäsdalen igen. Hade snöat ca 10cm under natten så det var sjukt jobbigt i benen att åka. Men vi åkte bara till lunch, sen åkte vi hem och packade klart, åt lunch och började sedan packa in i bilen. BILEN BLEV FULL TILL BREDDEN!

Stannade i Bollnäs och åt kebab och kom fram till Stockholm strax efter 21 på kvällen. HELT SLUT! Skönt att gå och lägga mig! 


Idag, Fredag

Jobbade en sväng på fysingen på lunchen, var sedan på mio och kollade soffa, IKEA och köpte stolar och hämtade min bil i Uppsala. Lagar pasta Mamma Mia just nu och är snart klart så nu ska jag duka. Hörs!

Av Lovisa - 16 februari 2009 20:12


Nu ska jag snart åka hem o sova..


ZzzZzzzZzzzzZZzzZzZzZ...

Av Lovisa - 16 februari 2009 18:42

Slutade vid 14 idag, skönt! Ludde jobbade idag så jag skjutsade honom till ishallen direkt efter jobbet. Åkte hem en snabbis och sen bar det iväg ner på stan för en fika med Johanna och Bella på Waynes.. Käkade en chokladboll;P Sen åkte vi till coop för att handla, bl.a mjölk till lillebror. Åkte vidare hem till Johanna för jag skulle få låna lite grejjer till fjällen av henne. Schysst som 17!


Nu är jag "hemma" i Vreta hos päronen.. Borde kanske adressändra snart..hmm.. mamma får hjälpa ikväll.. ska äta stek m potatis o brunsås. Det är så sjukt gott!! Jag norpar alla rester som är kvar!


Ska hem till mig sen ikväll och invigningssova där HELT ENSAM. Henke är i Sthlm ikväll och det kunde inte jag vara...:( Älskar dig massor min prins.. Vet inte hur jag ska kunna sova utan dig! Men jag ska försöka...


Snart bär det av till fjällen. LÄNGTAR!!!

Av Lovisa - 15 februari 2009 19:31



HUR JÄVLA SVÅRT KAN DET VARA ATT ANVÄNDA EN KONSERVÖPPNARE?

Av Lovisa - 15 februari 2009 18:59


Haha, insåg precis att jag ser naken ut på kortet här under..

Men det är jag inte, JAG LOVAR!

Av Lovisa - 15 februari 2009 17:09

Av Lovisa - 15 februari 2009 17:08

Presentation

Omröstning

Har du testat någon Bärsele?
 Nej, men jag vill
 Ja, Babybjörns
 Ja, någon annan
 Nej och vill inte

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Me

                     

   

 

       

 

   


Ovido - Quiz & Flashcards