Lovisa - This is my life!

Alla inlägg under september 2010

Av Lovisa - 24 september 2010 19:46

Planen var att det skulle bli en pluggkväll som skulle avslutas i mat och vin.. Det blev inte så där jäääättemycket pluggat.. Men mysigt hade vi!

Värdinnan ville inte vara med på bild..


Plugg-godis är viktigt!


  

Fina Carro! (Madde hade en klänning som var förliten, jag provade den och den var PÅTOK för liten för mig också. Sen provade Carro, och det skulle fått plats 2st av henne i klänningen, eller i alla fall en och en halv)


  

Det slutade med att Lena fick klänningen, den var jättefin på henne! Här njuter hon av ett glas vin efter att ha hacket löken från HELL! Vi grät allihopa, fast än vi inte var i köket..


Sen blev det TACOS!  

Av Lovisa - 13 september 2010 16:33

Fredag:

Tacos+Vin och film.. Vi skulle sett hoffmaestro på grönan, men bangade i sista sekunden för henke kom hem så sent. Och TUR var ju det, för dom vi skulle möta utanför grönan kom inte in.. för det var FULLT!!

Stackars Madde.. Hon var jättebesviken..


Lördag:

Sovmorgon och lång frukost i soffan, sen ner på stan. Började på Nespresso för att köpa espresso till Henkes maskin.. Sjukligt fräsch butik, där skulle jag vilja jobba. Sen tog vi oss till Gamla Stan och gick och kollade lite i affärer. Hade tänkt äta lunch i Gamla Stan, men det blev en uteservering på drottninggatan istället där vi åt plankstek båda 2. Efter lunchen hittade vi en bokhandel som var jättebillig, så där blev det 3 böcker till Henke och 3 skrivböcker till mig.


Henkes mamma och moster var på stan också, så vi träffade dom på Åhléns och gick en sväng med dom. Hittade fin-fina vantar+mössa som inhandlades på Oasis i Gallerian och en klänning på Oasis på biblioteksgatan. Henke köpte 2 par chinos.


I lördagskväll var vi hem till Henkes föräldrar för att fira Henkes lillebror Erik som tog SM-guld i sin båtracing klass, GT30.


Söndag:

Riktig mys dag. Såg 2 filmer, natt på museet 2 och I'm Sam. Köpte Solsidan på DVD och såg första avsnittet av det. Var och förtidsröstade och ringde sen lillebror för att påminna honom om att rösta, men det hade han minsann redan gjort. 1a september till och med. IMPONERAD! Skulle kolla vinterjacka också och hittade 2st kanonfina (en skön och en tuff). Båda vita! På intersport, men jag ska prova min nuvarande igen innan jag bestämmer mig om jag behöver en ny eller inte :)

Av Lovisa - 4 september 2010 09:00

Tisdag är det skola som gäller.. alla andra började förra veckan, men jag fick ju lite förlängd sommarledighet med Frankrikeresan :) Sommaren har verkligen varit kanon! Barcelona med mammisen i juni var så himla mysigt och sen Turkiet med Älsklingen var kanon och så frankrike med hela älsklingens familj. Dessutom har vi spenderat massa tid i skärgården och hos mina föräldrar i Uppsala..


Jag är ändå rätt taggad för plugg nu, ska bli skönt med en 15poängskurs med EN! tenta och inte 5 på en termin.. Dessutom håller jag alla tummar för att jag klarade omtentan i marknadsföring.. jag orkar INTE göra om den igen!

Av Lovisa - 3 september 2010 11:06

Underbart väder har vi härnere.. Vi hr shoppat, varit på stranden, besökt vingårdar och ätit smarrig mat!


Nu åker vi till flygplatsen och hem mot Sverige.. Hur kallt är det där?

Presentation

Omröstning

Har du testat någon Bärsele?
 Nej, men jag vill
 Ja, Babybjörns
 Ja, någon annan
 Nej och vill inte

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Me

                     

   

 

       

 

   


Ovido - Quiz & Flashcards