Lovisa - This is my life!

Alla inlägg under maj 2011

Av Lovisa - 31 maj 2011 23:00

Jag tog mig runt!

Jag överlevde!


Varför känner jag då mig död?


Miiiina beeeeen!


Men är faktiskt rätt stolt att jag inte gav upp.


Det blir nog blodomloppet nästa år också!

Av Lovisa - 31 maj 2011 13:30

Riktigt skön kille!


Av Lovisa - 31 maj 2011 09:00

Imorgon tar Lillebror Ludvig studenten. kl.11.30 är det utspring, hoppas han inte är så full så att han inte får va med (haha, skojja)


Det betyder alltså att det är 5år sedan jag själv sprang ut. Helt sjukt vad tiden går fort! På de här 5 åren har det hänt rätt mycket. Bl.a


*Förlovat mig

*Pluggat på Stockholms Universitet

*Blivit underkänd på mitt första prov någonsin, och vet ni vad? Jorden gick inte under!

*Släppt drömmen att bli läkare.

*Fått ett nytt jobb, kopplat till det jag pluggat, Marknadsföring.

*Flyttat hemifrån

*Blivit sambo

*Flyttat till Stockholm

*Flyttat tillbaka till Uppsala

*Varit i Barcelona på våran första (av många?) mamma-dotter resa

*Lärt mig åka slalom.

*Lärt mig äta GANSKA mycket saker. Dock inte skaldjur än (eller aldrig!)


Och såklart massa, massa mer saker!

Av Lovisa - 31 maj 2011 06:45

Sov inte gott inatt.. Eller jo, när jag väl sov så var det väl bra.. Men jag kunde inte somna.. Låg och kollade tv i datorn i sängen.. Alldeles för länge.. Nu ska jag se till att bli klar och ta en uppfriskande morgonpromenad (till tåget)

Av Lovisa - 30 maj 2011 21:00

Fick skjuts hem från jobbet av Mamma :) Tjatade med henne hem som middagssällskap. Blev till att hämta bakaspotatis från Panini.. Såååå jäkla gott. Har ätit det där ända sedan jag var liten! Samma sak varje gång. Bakadpotatis med Bayonneskinka.. Mums!


Efter middagen kom Anna förbi. Gullungen hade flängt runt i alla blomsteraffärer i hela staden under dagen tror jag.. I jakt på rosor i rätt färg. Anna ska göra brud- och tärnbuketten om ni inte visste det :) Hon hade alla fall hittat fina färger och köpt med sig några så jag fick välja <3. Nu står det en fin vas med rosor hemma på vardagsrumsbordet.


Innan de gick hem så drog mamma igång ett storstäd av köket... Jippie, vad sugen man var på det då.. Men fint blev det. Tack för hjälpen (båda två- mamma tvingade Anna att städa också).


Just det!

Anna hjälpte mig att pyssla lite.. Börjar ju bli dags att tänka på morgongåva till den blivande mannen. Inte lätt.. 


Imorrn springer vi 10km i blodomloppet.. Börjar bli nervös!

Av Lovisa - 30 maj 2011 11:00

Efter MYCKET om och men igår så har vi ÄNTLIGEN BESTÄMT oss för ingångsmarch och utgångsmusik.. Wiiiii


Ingångsmarchen


Utgångsmusiken (kommer även att vara brudvalsen)

Av Lovisa - 30 maj 2011 07:00

Hela söndagen ägnades faktiskt åt bröllopsplanering, och vi fick rätt mycket gjort.


Först blev det dick en lååång sovmorgon. Så lång att jag bara hann gå upp och klä på mig för att jag skulle vara hos frisören 12. Vi skulle testa bröllopsfrisyren, och det blev så SJUKT jäkla bra!!! Jag är supernöjd, nu hade vi ju inte ngn spray eller så, så lockarna hängde ju ut sig ap-fort, men det blir ju annorlunda sen :) Inga bilder tyvärr, för både jag och mamma glömde kameran!


Sen kom Anna och vi gjorde i princip klart Vigselprogramet och Festprogramet, några grejer kvar, men det är grejer som vi inte vet än :) 


Anna och Filip stannade och åt middag och sen planerade jag och Anna brudbukett och tärnbukett, samt coursage till killarna och blommor på borden på ÖG.. Måste komma ihåg att kolla hur kyrkan dekoreras också.. 


Nu åker vi mot jobbet för en kort vecka. Heldag idag och imorgon, och sen Halvdag på onsdag för Ludvig tar studenten! Sen leeedig!

Av Lovisa - 27 maj 2011 11:00

Nu är det bara 3 veckor kvar tills jag och Henke ska gå och lägga oss på varsitt håll för att sedan vakna upp med pirr i magen, göra oss vackra som aldrig förr, och sen tåga in i kyrkan tillsammans för att lova varandra att dela resten av livet med varandra..


SOM JAG LÄNGTAR!


Jag hoppas bara att klänningen hinner komma!

Presentation

Omröstning

Har du testat någon Bärsele?
 Nej, men jag vill
 Ja, Babybjörns
 Ja, någon annan
 Nej och vill inte

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Me

                     

   

 

       

 

   


Ovido - Quiz & Flashcards