Lovisa - This is my life!

Alla inlägg under maj 2012

Av Lovisa - 29 maj 2012 18:14

Annis hörde av sig i förmiddags och föreslog fika eller prommis ikväll. Jag kidnappade henne snabbt till middag eftersom Henke är i Luleå. Det blir lite grek-inspirerat med stektfläskfilé och flyftisar, tzatziki och grekisksallad. Mums :)


Kom precis hem från jobbet nu, massor att göra, hade kunnat stanna hela kvällen, men jag är fortfarande sjukt trött från lunginflammationen.. Somnade i soffan igår före 21, och tokdäckade sen i sängen. Var ändå trött när klockan pep 20 över 6 imorse. Snark.


Av Lovisa - 28 maj 2012 18:51

Tänkte att jag skulle minnas, nu har det precis gått halva tiden och här är viktkurvan


Startvikt: 75kg

Vikt v. 20: 68kg

Totalt: -7kg


Inte smart att kräkas i 12veckor och sen ha lunginflammation, men den lilla därinne mår bra och växer alla fall, och det är det viktigaste! Dessutom slipper man ju kämpa för att bli av med kilona efteråt..

Av Lovisa - 28 maj 2012 18:45

Jobbade heltid idag.. wohoo 1a dagen sedan 14e februari. Det var ett tag sen. Så himla skönt att vara Back in the GAME ;)


Nu blir det till att dega kvällen lång i soffan, rätt slut efter dagen. Jordgubbar ska avnjutas om en stund.

Av Lovisa - 26 maj 2012 14:24

Det var lunginflammation.. Fick tillsist antibiotika och nu börjar jag bli bättre efter att ha spenderat många dagar i sängen i och missat det fina vädret :( Känns inte helt okej. Men hoppas det håller i sig ett tag till nu, men det skulle det väl inte göra?!?


Av Lovisa - 22 maj 2012 17:16

Hatar att vara sjuk.. Har ju fasiken inte gjort annat den här våren än varit sjuk.. Från 14februari.. dvs typ v6 i graviditeten har jag spytt konstant, och nu när jag ÄNTLIGEN skulle börja jobba heltid imorrn så drar jag på mig nåt jäkla virus.. Hade strax under 40graders feber igår och det gillas inte av magen.. hostar typ upp lungorna och kan inte andas. Träffade min "gravidläkare" idag och hon gillade inte att jag inte syresatte mig, för då fick inte bebben syre heller, och det är ju inte kul!!!


Stackaren, jag har ju sagt det innan.. det kommer komma ut en liten grodmänniska <3


Men alla fall så missade jag första spadtaget för nya Ronald McDonald Hus här i Uppsala, och det hade jag verkligen sett fram emot. Här kan ni läsa mer om det http://hus5iuppsala.bloggplatsen.se

Av Lovisa - 18 maj 2012 09:46

Skönt med lång helg. Planerar att åka till Vreta idag, inte så kul väder, men förhoppningsvis blir det lite roligare snart. Sällskap är ju trevligt om inte annat.


Imorrn åker jag och Anna på spa . Fick det i födelsedagspresent av henne och det ska bli sååå mysigt!! . Skepparholmen Spa ska vi till. Njuta, äta gott och bli ompysslade. Sen på söndag blir det nog Grönan. Årspremiär för oss.


Kan kanske hinna med en sväng på stan innan jag tar bussen till Vreta också :)  

Av Lovisa - 16 maj 2012 09:28





Världens viktigaste armband!


Kolla in här vilka snyggingar! Dessa armband gör dessutom STOR skillnad. En del av försäljningen går till bygget av Ronald McDonald Hus i Uppsala, Hus nummer 5 i Sverige. Så klicka här och beställ ditt armband (eller annat smycke) redan idag!


 



Sååå himla fina!


  http://www.byleia.com/sv/category/13/Kollektion-Silverhjartat



Av Lovisa - 16 maj 2012 09:19

Nu är det verkligen dags att börja blogga igen. Har inte direkt tyckt att jag har något att skriva om förutom att jag mått skit, skit, skit...


Har verkligen inte haft en drömstart på graviditeten. Det började i v.7 med att jag inte fick behålla någon mat alls på 8 dagar och gick därför ner 8kg. Bantningskur deluxe. 8e dagen blev jag inlagd med dropp och fick massa mediciner för att inte må så illa. Har efter det varit sjukskriven, först heltid,sen jobbat 25, 50 och nu 75%. Planen är att börja jobba heltid igen på onsdag. Känns kanon faktiskt. Mår såå mycket bättre nu!


Ultraljud idag, och nu när det är outat på facebook så behöver jag ju inte vara så hemlig här och tänka på vad jag skriver  .



Presentation

Omröstning

Har du testat någon Bärsele?
 Nej, men jag vill
 Ja, Babybjörns
 Ja, någon annan
 Nej och vill inte

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Me

                     

   

 

       

 

   


Ovido - Quiz & Flashcards