Lovisa - This is my life!

Alla inlägg under september 2012

Av Lovisa - 30 september 2012 19:45

Vill du göra något viktigt?


Klicka här:

http://ronaldmcdonaldhus.se/geettbidrag/


Eller här:

http://hus5iuppsala.bloggplatsen.se/


 


Eller här:

http://www.byleia.com/silverhjartat


 

Av Lovisa - 30 september 2012 19:43

Fick en anonym fråga .. Hmm (Henrik) Han tyckte det var dags att byta omröstning här till vänster.. Så då blev det en ny.. med största möjliga fantasin :)

Av Lovisa - 30 september 2012 19:19

Jag får nog ge mig. Har länge sagt att jag trott på septemberbebis, men får nog ta och erkänna att jag hade fel. Är 4h och 41 minuter kvar på september och så¨fort ska det bäl inte kunna gå. Har dock haft massa förvärkar idag, satt och grinade i bilen hela vägen hem från babyproffsen, men sen blev jag ju besviken när de slutade. Har rensat lite här hemma idag, sånt där småplock som vi gör varje helg. Tänk vad lätt det skulle vara om man la allt på rätt ställe på en gång. ;)


Tvättat 5 maskiner och nu är Henke på styrelsemöte. Ska kolla x-factor om en stund och sen är det bums i säng, hoppas jag kan sova inatt, men har inte sovit middag idag, så det borde gå.


Imorrn är första dagen utan jobb, känns lite konsigt, men skönt samtidigt. Imorgon är det max 4 veckor tills bebbe kommer, för är den inte ute då så blir det igångsättning. Nedräkningen börjar närna sig sitt slut. Idag är det 14 dagar kvar till beräknat datum!

Av Lovisa - 30 september 2012 00:48

Har legat och vridit och hänt i sängen i 2 timmar nu. Har testat det mesta. Läst, surfat, kollat tv3play.

Har halsbränna from hell och är sjukt varm.. Ont i hela kroppen.. Vill sova!!

Av Lovisa - 29 september 2012 21:57

Oerhört snygga och oerhört mätta.

Av Lovisa - 29 september 2012 14:02

Inhandlade lite grejer till bebis idag. Bland annat reflerxer till vagnen. Det var inga på och vi ville inte klistra på något fult, men som tur var så hittade vi detta på Clas Ohlsson


   


Ett reflex regnskydd och så lite reflexer som man kan kardborra/knäppa på! Blir perfa när det är mörkt i vinter.




Sen hittade jag också en amningsBH som inte såg ut som gardiner.. TACK! Denna från H&M för 149:- helt lagom.. Fanns tyvärr inte vit (!) som jag hade velat ha, men svart får bli bra då :) Kommer kanske in vit senare..  


Hittade också ett 2-pack amningstoppar, fräscha vanliga t-shirtar. Najs med jeans och kofta till bara.

   


Så hade jag fått en värdecheck på babygrejer från apoteket så passade på att köpa lite våtservetter och tvättlappar..  Så nu kan bebben hålla sig ren och fin :)


 



Kom precis hem efter vår tripp på stan, men Henke stannade och klippte sig. Han skulle ge frisören fria händer, så vi får se om man har en galen frilla när han kommer hem. inte för att det skulle spela någon roll, för hans hår växer så jäkla fort. Han kommer vara långhårig igen om typ 2 veckor. 

Av Lovisa - 28 september 2012 19:41

Henke är på FIFA kväll och jag myser i vreta. Har blivit fajitas, kladdkaka och nu tv för hela slanten. Snart dobidoo, veckans höjdpunkt ;)

Av Lovisa - 28 september 2012 13:22


Älskar kläder med stretch. Då slipper man köpa massa mamma kläder. Jag har inte så mycket mamma kläder över huvudtaget faktiskt.

*2 par byxor (jeans & chinos)

*4kjolar (2 jeans och 2 svarta)

*2 toppar (ett linne och en blus)

*1 vind-fleece jacka

*1 sommarklänning (men sommarn var ju piss, så den är använd 1 gång i barcelona :(    ) 


Nu blir det lunch med Anna :)

Presentation

Omröstning

Har du testat någon Bärsele?
 Nej, men jag vill
 Ja, Babybjörns
 Ja, någon annan
 Nej och vill inte

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Me

                     

   

 

       

 

   


Skapa flashcards