Lovisa - This is my life!

Alla inlägg under augusti 2009

Av Lovisa - 27 augusti 2009 13:32

Hade 1a riktiga föreläsningen idag. Om Sveriges företagsstruktur sedan 2a världskriget fram till idag.. Intressant, men jag kunde ju inte mycket av det som sades.. men det kanske inte är meningen..;)


Solade på vägen hem.. vill inte vara blek till min klänning på lördag.. Nu har jag och Henke precis ätit lunch och ska snart gå ner till Fältan. Henke ska klippa sig och jag ska handla presentpapper och lite annat smått och gott..


Är dock lite orolig för mina beställda böcker har inte kommit än.. Hoppas verkligen att de kommer imorrn...

Av Lovisa - 23 augusti 2009 22:17

Igår var det möhippa för min blivande svägerska;) Vi hämtade upp henne hemma och tog sen tunnelbana mot fridhemsplan..

Så här fin var hon då..


På fridhemsplan körde vi Poledancing.. över förväntan var det faktiskt, riktigt kul!!



Sen hem till Lisas föräldrar för dusch, kex och ost och massa mys innan middag på Söderkisen.. smarrigt var det.. Sen bar det vidare till "Ett Ställe" vid medborgarplatsen.. Partajade till halv 3 ungefär..

Så här fin blev Lisa efter smink&hår fix före utgången..



Sen tog jag och Henkes kusin Sara en taxi hem till oss, och Sara sov här.. Är rätt seg nu med tanke på att jag bara sov 5h i natt=)

Av Lovisa - 20 augusti 2009 08:32


Läskigt.. Är rätt så nervös men det ska nog gå bra..

Jag är i alla fall sjukt taggad på att börja plugga,

men just idag finns det en hel hop fjärilar i magen;)

Av Lovisa - 17 augusti 2009 10:10



Tillbaka till jobbet idag.. rätt så kul faktiskt!

Av Lovisa - 15 augusti 2009 10:38

Snart bär det av till Ikea för att handla lite grejjer att pyssla med här hemma.. Har målat hallen 2 ggr, en igår eftermiddag och en alldelles nyss.. Ett varv till ska det bli ikväll.. Så nu är den vit och inte spygrön=)


Adde&Li var här på tacokväll+mio min mio igår.. jag hade inte sett den, men liten besvikelse att den var dubbad..


Nej nu är det dags att klä på mig och dra..

Av Lovisa - 13 augusti 2009 15:55

Har idag

  • Tvättat
  • Bakat bröd
  • Bakat muffins
  • Fått en present av min Älskade!

(En rosa iPod nano, graverad) Tack älskling du är underbar!


Ikväll kommer Anna&Filip på middag.. min plan är pasta m köttfärssås, Henke kommer hem vid 9 kanske, han är i GBG m far sin och provkör nån bil som tydligen var asgrym =)


Ska plocka undan lite här nu.. inte så lätt med tanke på att hallen är tömd på saker för där ska vi måla imorrn!

Av Lovisa - 10 augusti 2009 10:51

Igår satte vi oss i bilen redan 5 i 5. Vi var rätt trötta allihopa. Vi visste fortfarande inte vart vi skulle, men jag hade gissat på Köpenhamn med tanke på ledtrådarna vi fått.. Och mycket riktigt så var det till Arlanda vi skulle, planet lyfte 06.10


Efter en snabb powernap på planet så landade vi på Kastrup. Sen tog vi tunnelbanan in till stan. Ludvig var ju såklart svinhungrig vid det här laget så första bästa McDonald’s var vi in på. Det är seriöst den värsta Donken jag någonsin varit på.. klockan var ca halv 9, de hade öppnat 8.. Musiken var disco volym och det var inte vackert inne i restaurangen, och att Ludde dessutom fick vänta 14min på 2 cheeseburgare gjorde ju inte saken bättre.

Men när han fått lite mat i magen gick vi ner mot Nyhavn där vi andra åt frukost.. bacon och ägg tallrik med lite bröd och pålägg. Det satt fint då..


Gick vidare genom stan men bestämde att vi skulle ta en båttur.. Så vi åkte runt i kanalerna i Köpenhamn och tittade på stan i det strålande vackra vädret. Gick sedan ströget upp  och kollade i affärer.. det var inte mycket öppet, allting är typ stängt på söndagar i Danmark. Men lite att glutta på fanns det..


Åt sen lunch på Jensen Böf House.. Väldigt smarrigt.. Gick en sväng till och sen gick vi in på Tivoli.. Oj vad fint det var därinne.. Jag, Henke och Ludde provade ju såklart ALLA berg-och-dalbanor. En var särskillt hemsk.. Demonen.. 2 loopar i rad och sedan en roll.. Sen åkte Ludde och Henke någon  hemsk variant av slänggungorna som man var ca 100m upp i luften på.. Sen mådde Ludde illa.. 


Åt sedan kebab på vägen till tunnelbanan. Sen när vi kom till flygplatsen så var vårt plan fullbokad.. Jag, Ludde och Henke erbjöd oss att stanna en natt, och då få 300 euro var + en hotell natt. Men alla dök inte upp, så vi fick åka hem ändå.. Var hemma ca 1 igår.. EN LÅNG DAG!

Bio

Av Lovisa - 8 augusti 2009 09:46

Var på Public Enemies igår.. riktigt bra film faktiskt!


Anna & Filip kommer ut vid 11 för lite sol och bad..


Kusinerna kommer ikväll, då ska vi fira Elle!!

Presentation

Omröstning

Har du testat någon Bärsele?
 Nej, men jag vill
 Ja, Babybjörns
 Ja, någon annan
 Nej och vill inte

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Me

                     

   

 

       

 

   


Ovido - Quiz & Flashcards