Lovisa - This is my life!

Alla inlägg under september 2009

Av Lovisa - 28 september 2009 08:43

Gick en sväng i gamla stan igår.. Jättemysigt. Kollade på folk och i affärer. Sen begav vi oss mot kungshallen och käkade luch/middag. Vi kollade på 3 filmer igår, så det var en riktig mysdag trots avbrottet för prommenaden mitt på dan. Blev sen akut förkyld igår kväll. Fattar inte varifrån det kom, men illa var det. Mår lite bättre idag men fortfarande snorig.


Anna&Filip var här i lördags efter att Anna sprungit lidingöloppet. Vi käkade tacos och hade mysigt.


Snart kommer Madde hit och vi ska lyckas bokföra våran hemuppgift på 2 timmar. Önska oss lycka till!

Av Lovisa - 25 september 2009 09:35

Jag överlevde! Men det är inte lätt att sova ensam när man är van att ligga på någons arm, att om man fryser så är det bara att krypa lite närmare och ta del av någon annans värme. =) Men han kommer hit ikväl, vi ska käka middag här, vi vill ju inte missa grillad oxfilé;) MUMS! Ska handla lite grejjer innan middagen bara. Bea&Äpplen. Det ska bli äppelpaj till efterrätt.


Sitter nu och tittar in i en sprakande brasa. Myysigt!


Henke kommer vid halv 4 kanske. Jag längtar!

Av Lovisa - 24 september 2009 15:20

Nu är jag i Uppsala, har varit på stan med brorsan idag. Ludde köpte en jacka från Quicksilver, jag nöjde mig med 2 par strumpbyxor och ett par skinnhandskar. Vi käkade lunch på Jalla-kebab, smarrigt=) Kollar Smallville med lillebror nu, ska stanna hemma ikväll också, men åker hem till Stockholm (konstigt att båda känns som hemma) imorrn. Henke är sjuk, så jag ska ta hand om honom.. Fredagsmys tillsammans är INTE överskattat. Det är det bästa jag vet=)

Av Lovisa - 21 september 2009 11:00

I lördags var det dags för mammas födelsedags present. Vi skulle gå på musikalen Hairspray! Jag skulle möta upp mamma, Anna och annas mamma Christina vid centralen klockan 10. Men först glömde jag min ring.. och den kan man ju inte vara utan. Sen väl på tunnelbanan insåg jag att jag glömt biljetterna också, så det var bara att vända. Så efter mycket om och men, och en astma attack senare av allt springade möttes vi vid plattan. Vi började med en tacksam fika. Kardemummabulle och cola för mig.. mums.. välbehövd paus=). Sen blev det shopping för oss. Eller iallafall för mamma. 2 par brallor och en klänning från mango till henne. Jag och Anna letade klänningar på 3st Zara men inga passade. Lunchen blev på Thank God it's Friday. Mamma och Christina åt fajitas, Anna kyckling och räkor och jag entrecôte.. smarrigt.. sen rörde vi oss mot china teatern. Musikalen var kanon. Rolig och väldigt bra! Vi skrattade mycket=) Henke var snäll och kom och hämtade oss.


Tur var det för jag skulle iväg direkt igen. På insparkssittning. vi skulle bli ekonomer (äntligen slut på nollningen som micronomer)! Så snabbt hem för smi kning och ombyte, och så iväg igen. Kvällen var trevlig. Jag vann en tävling om bästa raggningsrepliken. (Den funkar för jag har ju Henke nu) =)2 drinkbiljetter var priset..;).. Henke kom även och hämtade mig.. Har jag sagt att han är helt underbar=)


Söndagen ägnades åt degning i soffan, men vi kom även iväg och tvättade bilen.. På kvällen blev det Bio.. Inglorious Basterds.. Bra!! men lite äckliga scener här och där..


Idag är det ny kurs.. Redovisning, den ska tydligen va skitsvår, men men det ska nog gå bra.. Dusch nu!

=)

Av Lovisa - 17 september 2009 16:32

Är nu stolt ägare till en grå ulljacka från Peak.. perfekt till hösten=)

Av Lovisa - 17 september 2009 11:17

Har legat i soffan och kollat på film hittills.. Ska ta en prommis med Collin nu och köpa näsdroppar=) Sen blir det lagagne till lunch, sen ska Collin tillbaka till farmor Gerd. Tar nog en sväng till täbycentrum i eftermiddag.. Ska lämna tillbaka 2 tunikor och eventuellt försöka hitta någon ny=)

Av Lovisa - 16 september 2009 15:32

Jag håller verkligen på att bli dunderförkyld.. ska gå och ta mig en kopp te snart..=) Tentan går sakta frammåt.. har lite småfilande kvar på slutsatsen bara.. Så nu ska jag glutta TV en stund..

Av Lovisa - 15 september 2009 16:23

..för idag i alla fall.. tills mamma kommer. Hon ska läsa igenom och ge lite feedback(hoppas jag) och få lite mat=) Hon skulle droppa in vid kvart i 6.. Kycklinggryta står på menyn.. jag gjorde lasagne till lunch, den blev rätt smarrig..Är sjukt sugen på att baka choklasbollar också, men det får bli en annan dag när jag har tid.. Nu ska jag bara chilla vid datorn en stund=)

Presentation

Omröstning

Har du testat någon Bärsele?
 Nej, men jag vill
 Ja, Babybjörns
 Ja, någon annan
 Nej och vill inte

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Me

                     

   

 

       

 

   


Ovido - Quiz & Flashcards