Lovisa - This is my life!

Alla inlägg under januari 2010

Av Lovisa - 31 januari 2010 19:17

I lördags (23e) åkte vi till alperna.. Spännande eller hur? Ja och spännande blev det!


Söndag och måndag var 2 sköna skiddagar med OK väder, lite sol, afterski och hyfsat tidiga kvällar.


Sen kom den hemska dagen:TISDAG..Massa snö.. och man såg typ en meter framför sig.. Jag och Li bestämmer oss för att åka ett åk till och sen åka hem.. På vägen ner till liften gör jag en praktvurpa.. Känns typ som om vänster benet går av.. Så när jag väl får hjälp av henke att komma upp s¨å åker jag och Li hem.. jag haltandes och jävlans ont i benet.. Den eftermiddagen var vi på ett spa.. Vi badade saltvattenjacuzzi.. det var helt underbart skönt!!!


Onsdagen var jag till doktorn med benet, Li följde med.. Röntgen, elbehandling, bandage och läkarbesök med en nota på 386 Euro! Håller under hela dagen på med att kontakta SOS international för att slippa betala notan.. Skulle ju vara rätt trevligt om försäkringsbolaget betalde den på en gång.. Har ni hört talas om RIKA studenter?


Torsdag: Henke var med mig till doktorn för återbesöket.. Var där i 4TIMMAR! Största tiden bestod av att prata med SOS international i telefon så att läkaren skulle få försäkringsgaranti.. att mitt försäkringsbolag verkligen ville betala för min behandling.. Det löste sig 11.58 (dom stängde 12)


Fredag: Hemma helt själv.. låååångtråkig dag.. kunde liksom inte ens ta en prommis i stan för det gjorde så ont.. Eftermiddagen var det afterski med resten av gämget;) Den bangar man ju inte på..


Lördag:Hemresa.. Tacos middag.. helt slut!!


Söndag (Idag) Akuten för att kolla så det verkligen inte var en spricka.. vilket det tack-.och-lov inte var.. 5,5 timme...Jippie.. Fick med mig citodon hem.. det ska tydligen omvandlas till morfin i kroppen.. Hmm.. men INGA kryckor.. det skulle vara nyttigt att röra på foten, men hur ska man göra det om man inte kan stödja på den..


Nu ska vi käka hemmagjord pizza.. Har städat och gjort fint här hemma.. och älsklingen tvättar..

Av Lovisa - 22 januari 2010 19:50

Idag är 1a gången på HELA åter.. Okej jag vet att det är bara har gått 22 dagar, men i alla fall.. 1a gången som jag äter lösviktsgodis.. Och förut var det ca 2-3 gånger i veckan.. Så jag tycker alla fall att jag är duktig. Jag unnar mig det ikväll eftersom Henke är borta.. Har precis ätit pasta med ädelostsås och skinka! Nu hägrar COLA OCH GODDE...


Imorgon ALPERNA here I come!

Av Lovisa - 21 januari 2010 22:39

Inte full alltså.. bara väska är det.. Saknas necesär, men det kan ma ju inte packa dag.. Imorgon ska jag först skjutsa Henke till kontoret, sen åka hem o plugga. Efter det ska jag handla skidbag och stavar på AlpinGaraget! Sen är det lunch med tjejerna (och Patrik?) på Fridays.. Får INTE glömma att köpa compeed skavsårsplåster! Nu är det verkligen sovdags.. jag somnade en stund på eftermiddagen typ halv 5 till 5.. Det var skönt=)


PS. Henke är Världens bästa pojkvän som hjälpte mig med budgeteringen idag.. fast haninte kan budgetera själv.. HAN VAR GRYM

Av Lovisa - 21 januari 2010 08:09


Jag skattar så jag gråter av denna

Av Lovisa - 20 januari 2010 18:31

Mysig lunch med mamma.. Vi var HELT ensamma på restaurangen i ca 1,5h.. Bra för affärerna? MITT I LUNCHTID!! Men gott var det.. Jag åt ceasarsallad, mamma åt räksallad.. Jag fick med mig en namnsdagspresent till Henke.. En biobiljett.. Han blev glad=)


Sen blev det mysigt fika med Madde, jag fikade bulle och cola.. (Sorry inte frukt mamma) Vi lyckades göra Ekonomistyrningsövningen på ca 1h!!!! Mycket imponerande.. Vi belönade oss själva med shopping. Svarta jeans och en svart och beige randig tunika till MOI!


Har nu precis käkat varma mackor (jag) samt fil och ägg (Henke).


Ska läsa 3 kapitel ekonomistyrning så jag är i fas till imorgon:)

Av Lovisa - 20 januari 2010 09:34

Nu-10.00 Äta frukost+kolla lite TV

10-11.45 Tvätta

10-11.30 Läsa ekonomistyrning..

11.30-12 Duscha och göra mig vacker;)

12-12.30 På tunnelbanan..

12.30-14 Lunch med Mamma!

14-16 Pluggdejt med Madde? (Om hon nu vaknar och svarar på mitt sms)

16-->Hem och plugga igen.. Laga mat till Henke=)

Av Lovisa - 19 januari 2010 10:30

Jag sov till 9 idag, det var så himla skönt.. Men undrar hur länge jag hade sovit om jag inte ställt väckarklockan.. Nu ska jag läsa kapitlet i Ekonomistyrning som jag inte hann med igår.. Sen hoppas jag att Madde vill luncha med mig idag innan föreläsningen. 14.30-16.30 är en rätt dålig föreläsningstid egentligen..

Av Lovisa - 17 januari 2010 21:41

och bra var ju det, för då fick jag ett poäng till...


Vi har TOK-städat idag! Det ser mycket bättre ut nu, men lite grejer på golvet kvar.. Men Jul-sakerna är äntligen borta.


Jag har även börjt läsa i ekonomistyrningsböckerna som jag hämtade ut i eftermiddags.. Har aldrig varit ute i såhär godtid.. men det känns redan som jag ligger efter med tanke på hur mycket jag kommer missa nästa vecka!


Har även fått en smaskig uppdatering om helgens partande som jag missade på grund av spyan..


Nu ska vi kolla på "How I met your mother" med min prins, och sedan bums i säng:)

Presentation

Omröstning

Har du testat någon Bärsele?
 Nej, men jag vill
 Ja, Babybjörns
 Ja, någon annan
 Nej och vill inte

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Me

                     

   

 

       

 

   


Ovido - Quiz & Flashcards