Lovisa - This is my life!

Alla inlägg under april 2011

Av Lovisa - 24 april 2011 19:41

.. efter en lång dag i solen.. Men oj, vad skönt det var att bara lägga sig i en solstol och inte tänka på något annat än min bok.


Henke åkte och lekte på golfbanan när han lämnat mig, och sen kom även han.


Nu blir det film hemma i soffan :)

Av Lovisa - 24 april 2011 12:00

Igår var det påsklunch hos mormor och sen Fyrisov med Anna och Henke, skit kul, men aaaah jobbigt.. Simmade 1200m, men det som tog knäcken värst var nog hinderbanan de hade byggt upp.. Gaaah vad jobbig den var.. Haha


Prommis hem för att leta efter en öppen affär, Hemköp blev det och köp av pizza ingredienser. Skinka, champinjoner, chevré, ost, tomat.. Mums, jag var så sjukt hungrig.. Kollade på en film, Mäster Detektiven Basil Mus :) Sen stupade vi i säng för alla var helt slut efter badet.. Hehe, hur okrade man bada på Fyrishov i typ 6 timmar när man var liten ;)

Av Lovisa - 24 april 2011 11:00

Fredagen bestod av jobb på McDonald's och det var askul:) Så himla länge sen, but I still got it :) Fick lite kommentarer av medarbetare att det är så kul när jag är där, för då behöver de inte oroa sig, de vet att det kommer bli en bra dag, sånt värmer :)

 

Hem för en dusch och laga tacos, sen kom Annis förbi och kollade på film, Baksmällan, och thé och godis :)

Av Lovisa - 24 april 2011 10:19

Såå skönt med sol istället för vinter, den här vintern har varit alldelles för lång, men nu är den ÄNTLIGEN borta!


Och det passade ju riktigt bra med långledigt.

I Torsdags stod Stockholm på schemat för att färga om håret (som blev bättre än sist) sen lunch i kungsträdgården på Friday's med Lena, mmm, smarrig Ceasarsallad åt jag och Lena åt ngn pasta.. Satt där i solen en bra stund och njöt innan vi uträttade lite shopping. En kofta till mig och ett par skor till Lena. Sen skulle vi gå upp till Lilly och hämta klänningen... Men NEJ den var fortfarande fläckig, och hon som jobbade var sjukt snorkig och tyckte att jag skulle tvätta bort dem själv! Aldrig på en NY klänning att jag börjar tvätta den.. Helt sjukt ju... Så hem utan den :( Ingen bra känsla i magen nu, panik passar ganska bra.. Tänk om de inte går bort.. Hua för att börja leta ny nu..


Kvällen bjöd alla fall på middag på Plock med Anna, sååååå goda pommes gaaah skulle kunnat äta hur många som helst.. Sen kom Henke och joinade oss för ett glas vin. MYS.


Kommer mera uppdateringar om helgen under dagen

Av Lovisa - 18 april 2011 21:45

Anna gick precis hem nu efter lite fruktsallad, det var gott och skönt att fylla på lite efter vår LÅNGpromenad! 90minuter i rask takt.. Men OJ vilket skönt vädet det var.. Lite blåsigt på slutet, men innan det så var det helt underbart :)

Av Lovisa - 17 april 2011 21:30

Började imorse med att rensa och städa ur förrådet.. Puh, inte det roligaste man kan göra på en söndag, men fint blev det :) Iväg med allt till tippen och sen till Vreta där det bjöds på grillade köttfärsspett till lunch, med klyftisar, tzatsiki och grekisk sallad. Supersmarrigt. Efter det placerade jag och henke oss i varsin solstol och låg och läste, och det var rena himmelriket. Shorts och BH utan att frysa.. Aaaaah!


Åkte hem vid halv 7 tiden, vi skulle gentligen stannat på middag, men jag fick så ont i magen. Hem till soffan och en macka och lite TV, men inte blev det bättre.. Hittade ett nytt program jag gillar också. Varning för barn. Se det på TV3play.. Såååå himla kul.. skrattade så att jag grinade. Haha.


Sen blev det lite film tittande, Fantastic 4, silver surfer     

Men jag orkade inte titta så länge, så jag la mig och läste.. Denna boken.


Den är kanon bra faktiskt.. Sträckläste ca 300 sidor i helgen :)

Av Lovisa - 17 april 2011 09:15

Igår klockan 11 infann vi oss hos fotografen, vi var lite tidiga så vi hann in på Mäster Arnes som har festkläder och liknande. Där hade jag hittat ett diadem till bröllopet som jag nu slog till och köpte.


Sen gick vi alla fall upp till Övre Slottsgatan där fotografen höll till, och vad bra det kändes! Hon var super trevlig och hade kanonfina bilder! Kolla här om ni vill se :)

http://www.fotografeva.com/


Lite smakprov.. lånade från hemsidan..

    

Sen tog vi en tripp och slängde massa skräp, gamla hällen, gamla kastruller, gamla kartonger ochannat bråte :) Vi ska dit idag igen när vi rensat förrådet.

Sen blev det IKEA för lunch, och det var ingen höjdare, Henkes köttbullar var kalla, och det var mina pommes också.. Så det var ingen trevlig upplevelse, men vi shoppade klart ändå ;)

Blev en "sop-påse hållare" till Mamma, och till oss blev det en våg, ett träd och ett litet sideboard.


Hem för att vila en stund och packa väska för att sen gå till Centralbadet/Actic.. Jag hann sola innan Anna kom och sen simmade vi 1100m.. Oooooh vad jobbigt ;) Henke kom också och simmade, men han befann sig mest på botten..


Hade bestämt sen ´tidigare att vi skulle käka m Anna och Filip och sen gå på bio, så på vägen hem så köpte vi lite baguette, salami, brie, avocado, skagenröra, jordgubbar och lite annat smått och gott.. Mums vad gott det var.. Bion "Sucker Punch"

    

Det var dock bland den sämsta filmen jag någonsin sett, så det är inget jag rekommenderar. Haha..


Nu blir det uppstigning ur sängen för att sen rensa förråd och sen åka ut till Vreta och njuta av det fina vädret!

Av Lovisa - 14 april 2011 21:45



Så fick de äntligen träffas. Annis & Adde, våra toastmastrar. Pratade igenom vad vi ville att de skulle ha koll på (d.v.s allt ;) ) åt massa god tacos, och tog sen en prommis i Uppsala och visade Adde stan. Kollade på kyrkan och festlokalen. Smet till och med in i festlokalen, ååååh vad fint det är.. Blir lite rörd när jag tänker på det. Haha. Jättefint upplyst var utsidan också. Det här kommer bli kanon!


Imorrn är planen att testa en ny restaurang, en Italiensk brevid Café Linné. Någon som testat?


Fint va?

 

Presentation

Omröstning

Har du testat någon Bärsele?
 Nej, men jag vill
 Ja, Babybjörns
 Ja, någon annan
 Nej och vill inte

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Me

                     

   

 

       

 

   


Ovido - Quiz & Flashcards