Lovisa - This is my life!

Alla inlägg den 2 februari 2014

Av Lovisa - 2 februari 2014 22:13

Länge sedan jag läste denna.. Kommer knappt ihåg nåt, bara att jag gillade den :)

Av Lovisa - 2 februari 2014 21:30

Imorgon är det dags för sprutor igen. Egentligen 2,5 månad för tidigt med BVC ville att han skulle ta den innan USA, vi är ju rätt skyddade från dessa sjukdommar i Sverige, men inte i hela världen. Lika bra att lyssna på vad de har och säga, nu när vi ändå valt att följa det svenska vaccinationsprogrammet. Ni vet att det är frivilligt va? Eftersom vi reser rätt mycket så var det ett självklart val för oss. Jag tror och hoppas så klart att det gör mer nytta än skada ;)


Vid 18 månaders ålder.

Första vaccinationen mot mässling, påssjuka och röda hund. De tre vaccinerna ges tillsammans i en spruta (MPR-vaccin). Självainjektionen kan ge en kort brännande känsla. Mässlingsdelen kan ge en lindrig “vaccinationsmässling” 1–2 veckor efter injektionen med kortvarig feber och ibland ett snabbt övergående utslag.


Håller tummarna för att vi slipper biverkningar av denna. Han har varit rätt skonad från det tidigare. Lite öm och gnällig på kvällen, men sen glad och vanlig.


Eftersom Frank är allergisk mot ägg, och vaccinet odlas i kycklingembryon (TROR JAG ATT DET VAR?!) så måste vi göra det på specialställa, med läkare närvarande. Och först ta pricktest på vaccinet, som spruta och sen vänta MINST en timme efter spruta för att märka eventuell reaktion. HALLÅ, JAG BEHÖVER JOBBA LIKSOM

 


Men lämnar på dagis efter det och åker hem och jobbar och gör löner. Rätt lyxigt att kunna jobba hemifrån. Tråkiga arbetskamrater bara!

Av Lovisa - 2 februari 2014 21:06

Har ansökt om visum till USA idag. Så himla omständigt. På varje person har jag tillexempel klickat i Sweden 4 ggr MINST

FÖDD/MEDBORGARE/BOR/UTFÄRDAT PASS. Hur mycket behöver de veta egentligen!!! Men himla skönt att det är gjort i alla fall. $42 fattigare också. 


Sen är det det här med namn och USA. Stavar man minsta lilla fel eller om något blir tokigt så går det åt helvete. Varsågod, och åk hem igen liksom. Som mina kära föräldrar (OKEJ JAG ÄLSKAR ER ÖVER ALLT ANNAT, MEN VAAAAAARFÖR HETER JAG INTE LOVISA FÖRST) Jag heter alltså Anna Lovisa, och på alla biljetter och ansökningar om visum måste det därför stå ANNA, för det är ju mitt FÖRnamn, ja, men inte mitt tilltalsnamn.. För att krångla till det ytterligare så heter jag Sterning Edin i efternamn.. Borde verkligen välja bort ett.. Vilket tycker du Henrik, älskling? ;)


Jag har alla fall bestämt att mina barn inte ska ha några krångel med biljetter. Följande krav ska uppfyllas:


  • Inga Å, Ä, Ö i namnet - CHECK PÅ FRANK (men skulle fylla i vår adress på ESTAN idag och UttervÄgen var inte populärt)
  • tilltalsnamnet först - Check PÅ FRANK NILS HARRY
  • Ingen konstig stavning, typ FHRANCK -CHECK
  • Inte dubbelefternamn som blir för många tecken för att få plats i rutan - CHECK (även om jag ville att Frank skulle heta Sterning Edin Så insåg jag att FRANK NILS HARRY STERNING EDIN är jäääkligt långt att ha i ett pass eller på en biljett eller körkort, eller bara att skriva under. Så jag släppte det så jag fick ha 3 namn på honom istället. 

Så dagens grattis till alla er som heter typ Maria Svensson eller Karl Johansson!

Presentation

Omröstning

Har du testat någon Bärsele?
 Nej, men jag vill
 Ja, Babybjörns
 Ja, någon annan
 Nej och vill inte

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Me

                     

   

 

       

 

   


Ovido - Quiz & Flashcards