Lovisa - This is my life!

Alla inlägg under april 2009

Av Lovisa - 7 april 2009 07:45

Vart tog du vägen?


Har precis käkat frulle, snart kommer Ludde, då ska vi till jobbet!


Lyllos honom som får ha påsklov, det vill jag också ha!!

Av Lovisa - 6 april 2009 16:37

Varför är det så?


Är hos päronen, pappa byter mina däck till sommaren, för det känns ju verkligen som om den kommit.. Ser fram emot lååånga varma sommarkvällar på sjön..


Henke kommer hit snart också, ska käka köttfärssås;) Våran specialare.. Eller Henkes i alla fall..


Imorrn ska Ludde jobba med mig.. Kul..


Hörs..

Av Lovisa - 5 april 2009 21:56

Hemmalagat potatismos

Ölkorv

Yoghurt

Keso


+3 lakritsbitar


Imorgon ska Pappa byta vinterdäcken mot sommarvarianten på min bil=)


Och så vill jag ha torsdag, så jag kan få träffa Anna! Men vi ska inte gå påskkärring, för det ville inte Anna.

Av Lovisa - 4 april 2009 18:11

Hemma från jobbet nu.. väntar på Henke.. han har glott på fotboll med några vänner:) Snart ska jag med på match också..KUL!! jag ska skrika högst..


Hoppas alla får en mysig kväll!

Av Lovisa - 3 april 2009 16:06

Hemma, har haft en underbar minivecka i Provence, med massa god mat och rosévin och sol=)


Åkte i Söndags, mycket tidigt, klockan stog på 4!! Vilket egentligen var 3, trodde kroppen efter som vi ställde fram klockan.. Bil till Skavsta och sen var vi iväg! Landade runt lunch i Marseille, REGN!! Det bådade inte gott.. Hämtade hyrbilen (en passat) och sen åkte vi och handlade mat.. Och käkade lunch i en liten by som heter Lacoste;) Undrar vad som uppfanns där.. Hem till huset(som var väldigt mysigt) och tog en eftermiddagsNAP.. Sen blev det en kvälls prommenad till Goult som är närmaste byn, massa uppförsbackar!! Men vilken vacker natur, alla träd hade knoppar som slog ut under veckan där, så ni kan ju tänka er doften! 1.000.000 körsbärsträd i blom. Åt lite småplock på kvällen, bl.a sparris.. 1a ggn för mig, inte helt fel..


I måndags åkte vi till ett ställe som hette...Äh jag kan ändå inte stava på franska, någonting med fontän.. En källa som stiger och sjunker beroende på vilken tid på året det är, så massa vattenfall och forsar Is kallt vatten )och gott enligt Henke som smakade) Åt lunch på en uteservering i solen=) Jag åt grillspett med potatisgratäng, dom andra åt musslor.. Rosévin till det. Åkte hem och sov middag igen.. Och sen åt vi kyckling och spelade kort... Plump och canasta!


Tisdags var det lite halv mulet, men det sken upp=) Vi åkte till Europas Grand Canyon! Så himla häftigt.. Det låg uppe i franska alperna, så nu har jag varit i alperna också:) Superslingringa vägar och HÖGT!! Såg 5 örnar som lekte! Stannade och åt baguette med skinka och brie, och så rosévin såklart=) Och BabyBel ost=) Åt potatis gratäng och massa olika kryddiga korvar..Plus massa mer kortspel..


Onsdag var det stålade sol! Gick prommis till Rossiniol(?) En stad/by där man har brytigt ockra länge.. Bergen är helt porösa och skiftar från rött till gult! Läckert.. Åt lunch på en liten restaurang, hittade en jättemysig utkikspunkt, med utsikt över stora delar av Frankrike kändes det som.. man såg riktigt Låååångt! Fick en strålade idé som jag delade med mig av till Henke..=) Romantisk=) Inte snuskig;) Hihi..Åkte och besökte massa vingårdar på eftermiddagen och smakade massa vin=) Jag har nästa lärt mig helt att dricka vin nu.. Stolt mamma&pappa?? Eller mest stolt för sparrisen?


Åkte hem sjukligt tidigt i torsdags, men har haft det helt underbart, med massa pussar och kramar hela tiden..

Älskar dig Henrik.. Tack för världens bästa födelsedagspresent.

(Men hur ska jag kunna toppa detta?)




Presentation

Omröstning

Har du testat någon Bärsele?
 Nej, men jag vill
 Ja, Babybjörns
 Ja, någon annan
 Nej och vill inte

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Me

                     

   

 

       

 

   


Ovido - Quiz & Flashcards