Lovisa - This is my life!

Alla inlägg under september 2009

Av Lovisa - 14 september 2009 17:35


Jag vill VERKLIGEN inte skriva hemtenta!

Av Lovisa - 14 september 2009 08:42

Vad skönt det är att vakna när solen skiner;) Ska ha sista föreläsningen i Företagsvetenskap idag... TACK OCH LOV.. konstigare kurs får man leta efter.. Bara tenta info idag.. ska sedan resten av veckan sitta hemma och traggla med hemtenta.. NERVÖS... Efter föreläsningen idag är det aktivitetsdag.. vi ska spöa juristerna i olika sporter.. jag vill vá med på brännbollen;) När aktivitetsdagen är slut är det pub som gäller.. NAJS=)


Bion igår var bra.. jag skrattade högst som vanligt..


Nu ska jag käka frulle sen cykla till skolan..

Av Lovisa - 13 september 2009 16:33

Torsdagkväll till tidig lördagsmorgon spenderades slappandes i skärgården.. Såå himlaskönt.. film, spel och mys=) I går 06.00 ringde klockan.. Vi skulle åka med Erik på båtraceing;) Vi var där kvart över 9 men det var inte Erik, han hade försovit sig.. Men vi fick upp honom ur sängen då i alla fall, och han sprang till bilen. Väl där så startade inte bilen, släpet som båten stog på hade dragit ur batteriet.. Men efter taxiresa till macken för att köpa startkablar så kom han iväg.. Det var rätt spännande tävlingar.. Massa krockar och en vurpa.. Erik kunde bara köra 2 race sen blev han på körd och motorn pajade, men han kom 4..  Igår kväll ´gjorde vi en blixt visit på en inflyttningsfest hos en av Henkes kompisar.. Sen hem för att sova.. Helt utmattade efter en lång dag.


Dagen har ägnats åt att fixa hemma.. har satt upp hyllor vid datorn, hyllor i köket, tvättat och städat..


Snart får vi besök vi ska ha dubbeldejt=) Dinner and movie.. vi ska se The ugly truth med Catherine Heigl från Grey's anatomy. GA har förövrigt premiär snart..(eller i oktober i alla fall) Lääängtar.. Det verkar spännande.. jag har sett trailern..


Nej nu ska jag dammsuga det sista borr-dammet och sen slänga mig i duschen..=)

Av Lovisa - 10 september 2009 15:40

Ska ta tillvara på den här helgen genom att alldeles strax åka ut till skärgården.. Hoppas på finväder så vi kan mysa lite ute..


Hade sista seminariet idag.. så på måndag får vi hemtentan.. Sen blir det skriva, skriva, skriva hela veckan.. Så en paus nu kan ju va skönt=)

Av Lovisa - 9 september 2009 18:29

Idag var mitt önskedatum för förlovning, men 17e juli passade ju yperligt också =)

Snart varit förlovad i 2 månader alltså.. Och det känns hel UNDERBART!


Har försökt läsa artiklar idag, började vid 9 imorse men det har gått segt.. (Någon som vet vad "corporate governance" betyder?) Hade sen en föreläsning i studieteknik 13-16, men var bara kvar till ca 15.. den var rätt seg.. Fikade med Lena och Madde efter, dom var dessutom hemma hos mig igår och käkade middag och kollade IDOL.. trevligt hade vi.. Jag kom hem vid halv 5 idag, och fortsatte läsa artikeln. Nu ä jag nästan klar, den är 19 sidor fackspråk PÅ ENGELSKA! Men jag har försökt traggla mig igenom.. Jag har alltid fått höra (och tyckt själv!) att jag varit rätt bra på engelska.. I stort sätt har jag sett mig själv som flytande.. Men men ICKE..Har fått en hint att de 4 artiklarna som vi fått eventuellt kommer behövas vara lästa och förstådda till hemtentan.. Så det ska jag ängna mig åt resten av veckan.. Har seminarium imorgon mellan 8 och 10.. sen ska vi köa för biljetter till insparkssittningen.. Hoppas det finns några kvar, men det borde det..Imorgon eftermiddag åker jag och Henke ut på landet.. Och är där och myser, läser och bara är.. ska bli skönt att stressa av lite.. På lördag är det båttävling med Erik (Henkes lillebror) som gäller.. spännande.. Och lördagkväll är det inflyttningsfest hos en av Henkes kompisar.. Och på söndag så MÅSTE vi sätta upp hyllorna, fläktkåpa och tavlor.. Vill att allt ska se färdigt ut NU!!


Nu är det Sverige-Malta så det är ju lag att kolla på det hemma hos oss.. men efter det är det 2a avsnittet av IDOL.. det ska jag inte missa..


Av Lovisa - 4 september 2009 09:47

Har varit usel på att uppdatera, men har haft rätt mycket för mig..


Har gjort 1a inlämningsuppgiften i skolan.. fattade typ ingenting men läraren verkade nöjd så..;) Har fortfarande problem med att sitta still 3timmar i sträck på föreläsningarna.. jag är ju van att springa runt.. men jag antar att jag inte är riktigt skolmogen än=) Åker förmodligen till Uppsala ikväll, om inte Ludde är jättesjuk.. han var förkyld igår.. det är inget jag vill ha.. Henke är på kräftskiva ikväll på landet, och jag vill slippa vara själv..=)


Jobbar i helgen men nästa helg ska vi provsova nya sängen på landet.. för nu är äntligen huset klart.. ska bli mys..


Och fasteraster.. jag har inget rosa bänkpapper.. för vi har inte ens en egen bänk!!!!!! Skandal!

Presentation

Omröstning

Har du testat någon Bärsele?
 Nej, men jag vill
 Ja, Babybjörns
 Ja, någon annan
 Nej och vill inte

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Me

                     

   

 

       

 

   


Ovido - Quiz & Flashcards