Lovisa - This is my life!

Alla inlägg den 30 juli 2010

Av Lovisa - 30 juli 2010 16:47

Igår


Styrde kosan mot Smögen. Strosade i affärerna och åt lunch (jag åt barnplättar på grund av min skaldjurs fobi). Jag lyckades få med mig ett fleeceunderställ hem(till skidåkningen i vinter, så jag slipper frysa om rumpan ;) ) Henke köpte en KANONsnygg regnjacka från Henri Lloyd, klar röd! Det regnade, men det vräkte inte ner, så det var riktigt mysigt att flanera där längs hamnen och kolla på alla fina segelbåtar och mini yachtar. Handlade på vägen hem och åkte hem och grillade flintastek, gick inte så bra, grillen slocknade innan vi var klara, så köttet fick åka lite ugn också. Efter maten blev det inte lika roligt. Jag är tydligen allergisk mot färdigmarinerat kött, så det blev betapred för jag tycker ändå att det är rätt kul att kunna andas.


Idag


Sovmorgon, välbehövlig :) Efter en snabbtitt ut genom dörren bestämde vi oss för att åka till Lysekil, men först på vägen åkte vi till stranden för vi (läs dom andra i sällskapet) skulle bada. Vid stranden fanns det dessutom dusch att hyra, och eftersom stugen som vi bor i saknar rinnande vatten så passade vi på att duscha och göra oss vackra där :) Ägarna där bjöd på fika innan vi åkte mot lysekil strax före 13. I Lysekil kollade vi läget i affärerna, och en sak som är dåligt med att det regnar är ju att man bränner mycker mer pengar.. Haha, jag hittade en kalender(som jag ändå behövde) till nya läsåret. Så köpte jag ett par "puffiga" shorts.. jättesöta.. Henke köpte 2 par badshorts och ett par vanliga shorts..


Nu har vi kommit hem till stugan och ska läsa och mysa lite innan vi börjar med maten som idag består av bakadpotatis och ribs( men eftersom ribsen var färdigmarinerade så har vi köpfläskfilé till mig så vi slipper andnöd ikväll)


Nu är det högtid för en powernap.. CIAO!

Presentation

Omröstning

Har du testat någon Bärsele?
 Nej, men jag vill
 Ja, Babybjörns
 Ja, någon annan
 Nej och vill inte

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Me

                     

   

 

       

 

   


Ovido - Quiz & Flashcards