Lovisa - This is my life!

Alla inlägg under februari 2011

Av Lovisa - 5 februari 2011 22:08

riktigt dåligt utbud på tärn/festklänningar här i stan.. Hittade inte en enda som var 100% vad vi tänkt oss.. Hittade en fin, men det fanns inte i rätt storlekar..


Mötte sen upp kussarna, faster och farmor för lunch och shopping..


Har nu kollat på Melodifestivalen efter att ha avnjutit en smarrig middag på Magnussons. Tack farmor för maten :)

Av Lovisa - 5 februari 2011 10:27

Herregud.. tror vi tittade på klänningar i 3 timmar igår.. Och fy f*n vad många fula det fanns =(


Så nu ska jag och Anna ses på stan vid 11 och kolla utbudet i de 2 festklänningsbutikerna som finns i Uppsala.. Hoppas på något bättre alla fall..


Vi fixade och trixade med brudbuketten igår också.. Den blev SKITFIN!!


Nu gick det såklart inte att ladda upp bilden, så den får komma senare..



Efter kläningstittande så blir det lunch med kusinerna :)

Av Lovisa - 4 februari 2011 07:02

Henkes klocka stog på 5, och jag kan inte beskriva hur skönt det var att få ligga kvar. Min pep halv 7, och då kunde jag till och med ligga kvar och mysa en stud.


Nu ska jag bara hoppa i kläderna så kommer mamma och hämtar mig :) Slippe upptåget är ju inte helt fel. Jag får nästan panik när tåget är sådär knökfullt. Tur att jag fick sitta sist.. Stå- ja då hade jag nog svimmat..


Nej nu blir det hårborste..

Av Lovisa - 3 februari 2011 18:35

Så många läste om AnnaPanna igår.. Massor ju.. ;)


Kan bero på att Anna länkade hit och Madde gästbloggade om mina bröllopsplaner..

Av Lovisa - 3 februari 2011 18:30

Imorrn kommer Henkes kompis Jevve och ska installera och fixa och trixa med hans nya dator.. Henke kommer då vara okontaktbar de närmaste veckorna, så vill ni honom något, kontakta mig ;)


Men alla fall så kommer även Henkes kompis Magnus med, och Anna & Filip kommer också.. Blir lite middag och mys :)


Om pojkarna leker med datorn så ska jag och Anna pyssla med bordsdekorationer. Anna har köpt blommor som hon släpar med hit så vi kan pyssla lite!


Om pojkarna ska leka länge så kanske vi ska gå ut och ta en drink.. Den tanken slog mig precis, den kändes bra ;)


Borde baka till imorgon, men det kan jag göra efter jobbet imorrn.. Nu ska jag laga mat, eller det blir nog till att bara värma en kelda soppa.. CIAO!

Av Lovisa - 2 februari 2011 20:31

Anna Elsa Lennartsson föddes 14mars 1987. Det var ett bra år. Den blivande bruden (alltså jag) hade då hunnit bli 1 månad och 4 dagar. Hade hunnit förbruka (om man nu säger förbruka) ca120 tygblöjor.


Anna föddes som det första barnet till Christina och Göran. Sedan dess har hon hunnit få två lillebröder. Erik och David. Uppvuxen i Vänge (men bodde i stan som liten) och konståkning har alltid stått högt upp på Annas lista. Hon tränade själv till första året på gymnasiet, sedan dess är hon aktiv som tränare. Alltid något nytt på gång, är det inte en tränarutbildning så är det nya program på gång.


Anna och jag träffades först under vårat andra år på gymnasiet, då slogs våra två små klasser ihop. Det sa kanske inte direkt klick vis första ögonkastet, men ju längre tiden gick, desto mer började vi umgås. Tror vårat stora "genombrott" kom när vi i slutet av 3an organiserade våran studentskiva... Vi hade så mycket att göra att vi hade en egen förfest, för vi hann inte till den andra.. 


Sommaren efter gymnasiet jobbade vi båda på McDonald's Vaksalagatan, då märkte jag att Anna hade lagt sina vegetarian rutiner på hyllan. Helt plötsligt börjar hon käka Nuggets och jag minns att jag blev helt chockad och vill slita maten ur händerna på henne.. "Det där får ju inte du äta".


Sen den hösten kom Anna in på en utbildning som hon sökt. Landskapsarkitekt. Nu är hon inne på sin sista termin och ska göra examensarbete.


2008 i början på augusti åkte jag och Anna till Kreta. Alla trodde nog att det skulle bli en riktig party resa, men NEJ NEJ, vi är ordentliga tjejer. Upp tidigt och köpa frukost (Anna gick nog själv nästan alla dagar, för jag kan inte minnas hur affären såg ut, eller vart den låg, eller jo förresten, Anna- var det samma affär där vi köpte cider?). Stranden hela dan med grekisksallad till lunch, på samma restaurang varje dag. Sen hem för dusch och ut på middag. Det mest spännande som hände var nog att ett elverk exploderade när Anna gick förbi och massa ledningar började blixtra. Sen ville hon inte gå och handla längre. Sista kvällen tyckte vi ju nästan att vi var tvunga att gå ut.. Så det gjorde vi. Jag sjöng säkert 100 kareokelåtar medans Anna drack fruktiga drinkar, och när kvällen var över fick vi skjuts hem av två killar. På en moppe, 4 personer.. Gissa om det var trångt. Men det var en riktigt mysig resa, massa böcker gick åt :)


Anna har varit den jag kunnat ringa när jag varit ledsen och hon har också ringt mig. Hon sov hemma hos mig när jag var ledsen, i en smal smal säng.. Full var jag också antar jag, så jag var nog inte mysig att sova brevid <3


Nu när jag bott i Stockholm ca 2 år så har vi inte setts lika ofta. Men det kan vi ju lugnt säga att vi tagit ikapp nu. Har setts flera gånger i veckan sen vi flyttade tillbaka. Och jag GILLAR'T!


Kul också att Henke och Filip gillar varandra, våra tidigare pojkvänner har inte alltid kommit så bra överens.


Anna är väldigt pysslig. Hon gör alltid egna julkort och har alltid något nytt projekt pågång hemma. Hittills har hon hjälpt oss med inbjudningskort, vigselprogram och festprogram. Hon har gjort ett eget mongram till oss :)

TACK FÖR ALL HJÄLP ANNAPANNA!


Jag ser verkligen fram emot den här våren, och hoppas att vi kommer iväg på en weekend till Madrid (eller någon annanstans) tillsammans i maj. (När Anna är klar med sitt examensarbete)


Tack för att du finns Anna, du är min bästaste vän!


  

Oooootroligt vackra, eller hur?!?


Av Lovisa - 2 februari 2011 16:32

Kom på att hon kanske vill presentera sig själv.. Vill du det Anna?Kika på henne här http://hallonanna.bloggplatsen.se

Av Lovisa - 1 februari 2011 11:13

Klockan pep 6 imorse.. huaSnabb dusch och iväg.. Tänkte presentera min tärna ikväll :)

Presentation

Omröstning

Har du testat någon Bärsele?
 Nej, men jag vill
 Ja, Babybjörns
 Ja, någon annan
 Nej och vill inte

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Me

                     

   

 

       

 

   


Ovido - Quiz & Flashcards