Lovisa - This is my life!

Alla inlägg under augusti 2010

Av Lovisa - 25 augusti 2010 15:09

Turkiet var hur mysigt som helst med min Älskling, men det var OTROLIGT varmt.. ca 40 på dagarna och va 32-35 på kvällarna.. Semestern kunde ju startat bättre då vi 15 min efter starten från Arlanda blev träffade av Blixten TVÅ GÅNGER! Läste ni om det i expressen och aftonbladet? Lite nervös var mn, men inte så hysteriskt som det framställdes där.. Semestern kunde ha fortsatt bättre också då jag lyckades bli både magsjuk och DÖDSförkyld. men vi hade det bra ändå :) Jag är brun nu! Och det är faktiskt Henke också trots att han smort sig med solskudds faktor 50+ (ja det är den det står KIDS på, hihi)


Nu ska jag inte berätta mer.. ni får se själva istället.. 

          

      

Henke på balkongen i solnedgången, och jag på väg intill stan för middag

 

 

 

Vi badade MASSOR, annars smälte man bort.. (OBS, den smala magen beror på magsjukan tyvärr.. haha)

 

  

 

Men när man väl var avsvalkad så hann man ju med att läsa lite också.. Massa böcker har vi slukat! Här läser Henke skräck av King..

  

 KRAMAR!

Av Lovisa - 16 augusti 2010 13:08

Ja alltså inte jag, utan bara resväskan..


Igår efter dopet placerade vi oss i soffan med pizza och sushi.. (pizza till mig, vem vill äta rå fisk?!?) Satte på Moulin Rouge och jag somnade..=)


Nu har vi tagit långfrukost med film idag igen, Kärlek på menyn.. den var riktigt söt faktiskt :) Väskan är i stort sett färdigpackad och vi ska gå en prommis och fixa lite ärenden (förlänga min/mammas klocka, hämta ut biljetter till Mamma Mia och lämna in min HELVETES telefon som fortfarande brusar som om det var massa störningar hela tiden)


Sen bär det av mot Uppsala för att kolla in Svankärrsvägen :) Hoppas på det bästa..

Av Lovisa - 15 augusti 2010 13:59

Båtåkning och bad med mamma, pappa, lillebror och Anna igår. Jag badade trots att det var äcklig algblommning, mitt ute på sjön var det OK, men inne vid bryggan var det som om någon lagt ut en grön pressenning..


Åkte 15.09 tåget till Märsta där jag blev upphämtad av min prins.. Han kom dock inte på en vit häst, utan i en röd caddy..


Igår kväll åt vi först middag på Taco Bar, MUMS! och sen gick vi på bio, Inception. Otroligt bra film faktiskt!


Nu på morgonen har vi ätit långfrukost med Ägg, rostat bröd, juice, mjölk, te och massa pålägg. Och kanel och kardemummabullar =) Vi har sett filmen GreenZone till det. Den var också riktigt bra. Handlade om Irak-kriget..


Nu har vi städat och tvättat (det har förstört mysstämmningen lite, men måste man så måste man)


Snart är det dags att åka på dop, så jag borde sätta fart och göra mig vacker ;)

Av Lovisa - 14 augusti 2010 09:38

Igår var det KANONväder här i Uppsala. Var på stan med kusinerna, faster och farmor. Åt god lunch på Jalla (Ja, jag vågade äta kebab igen efter min matförgiftning, BOJKOTTA MJÖLBY) och kollade affärer.. Jag hittade en SUPERfin höstkjol. Hundtandsmönstrad med lite högre midja. Jag vet att jag hade shoppstopp, men jag kunde inte låta bli, den var så fin =)


Idag kommer Anna hit(hon skulle bara komma om det var sol, men det är det ju ;) ) efter 12 någongång. Det ska bli lite sol och kanske bad och kanske till och med båt.


Henke ska en sväng till jobbet, jag åker hem i eftermiddag för då måste vi tvätta och packa. Turkiet här kommer vi om 3(!) dagar!

Av Lovisa - 12 augusti 2010 15:38

Lunchen blev på panini, med massa prat och "catching-up", det är inte lätt att ha koll på alt när hon bor i Norge.. Sen blev det lite shopping också, bland annat present till Elle som fyller 15 år snart!


Nu ska jag plugga lite, sen kommer kusinerna från Sundsvall och då blir det till att umgås lite med dom =)

Av Lovisa - 11 augusti 2010 18:24

Hoppas på ett sms från Anna snart där det står att hon har tid och lust att träffa mig :) Ska äta spagetti och köttfärssås med mamma nu (åt det till lunch idag och till lunch igår, men det är ju rätt gott).


Imorrn står lunch med Johanna på schemat, och såklart mera plugg...

Av Lovisa - 11 augusti 2010 13:12

Gud så sorglig film..

 

&hl=sv_SE&fs=1&">&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="304">

Av Lovisa - 10 augusti 2010 16:16

Hela helgen har vi varit ute på landet i skärgården. I lördags när vi kom dit så var mina föräldrar redan där på besök. Vi grillade och hade trevligt, sen åkte dom hem på söndag em. Jag och Henke tog det lugnt och mös, och sov middag(alla fall jag). Sen igår åkte Henke och jobbade, men jag stannade kvar och pluggade. Det blev kanonväder så jag låg ute och läste lite också :)


Så imorse så åkte vi hem, och jag har pluggat, men haft ont i skallen så jag har vilat lite också.


Ikväll ska vi ut och äta med Adde och Li. Vi ska till Djuret, en restaurang som serverar endast vissa "djur" Just nu är det lamm som gäller. Så det ska bli MUMSHIGT :)

Presentation

Omröstning

Har du testat någon Bärsele?
 Nej, men jag vill
 Ja, Babybjörns
 Ja, någon annan
 Nej och vill inte

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Me

                     

   

 

       

 

   


Ovido - Quiz & Flashcards