Lovisa - This is my life!

Alla inlägg under maj 2010

Av Lovisa - 21 maj 2010 21:18

Grillad fläskfilé med klyftpotatis till middag. Den intogs ute på altanen med "havsutsikt" (över mälaren :) ) Sen tog jag och mamma en kort & lånsam prommis, jag blev genomsvettig direkt. Mer penicillin tack! Har nu kollat så ska det låta, och nu väntar nog sängen snart.. Är helt slut...

Av Lovisa - 21 maj 2010 16:48

Sitter i köket med mamma, hon jobbar jag bloggar:) Borde skriva klart min del till arbetet men jag har lite idétorka.. Ludvig är ocg klipper sig och när han kommer hem ska vi grilla. Hämtade min mobil som nu var färdiglagad, så jag slipper den lånade med usel batteritid. Hämtade dessutom mitt beställda halsband.

    

Det blev lite suddigt, men det står Lovisa och Henrik =) Fint va?

Från Butik Stylish här i Uppsala. Kolla in, dom har massa fina grejjer.


Nu ska vinet öppnas, men inget för mig, för det vill inte penicillinet..=(

Av Lovisa - 20 maj 2010 19:07

Nu har jag haft feber sen i söndags.. Man blir rätt seg i kroppen då, så jag ringde läkaren imorse och fick en tid 11.00 När jag skulle ta mig dit så fick jag vila på lite parkbänkar på vägen som en eller annan pensionär.. Tokigt!


Väl där så kollade hon i halsen och lyssnade på lungorna. Vi kan säga att det var tur att jag gick dit, för jag har luftvägs- inflammation och infektion som höll på att bli lunginflammation.. Inte alls bra. Läkaren sa att det berodde på alla föroreningar och bakterier som askmolet har släpat hit. HATA ISLAND! Fick penicillin och hostmedicin i allafall så det ska väl gå över snart. Ska ta min första dos nu till middagen. Det dryga med tabletterna är att man inte får vara i solen om man inte har HÖG solskyddsfaktor (jag fråga om 20 räckte, och det var tydligen gränsfall), sen får man inte blanda medicinen med kalcium heller. DVS mjölk och fil.. och så föreslog läkaren att jag skulle ta som till frukost. Jag som äter fil&flingor och drickr mjölk till frulle. NEJ! Så jag kör på middag istället. Utan mjölk 10dar framöver då. 3-4timmar måste det vara mellan medicin intag och kalcium intag.. HUA! Jag dricker typ 1 liter mjölk om dan ju..


Satte mig på balkongen för att läsa lite skolgrejjer för jag höll på att svettas ihjäl inne i lägenheten, febern som talar fortfarande det suger..

Av Lovisa - 14 maj 2010 16:42

Varför kan det inte få vara underbart väder när jag är ledig? Jag jobbade igår, då var det kanonväder. Idag när jag 'är ledig så är det pruttväder.. Imorrn när jag ska jobba ska det bli typ 20 grader varmt.. Det är ju trevligt, men kan jag inte få vara ledig då :) På söndag är jag ledig, så då hoppas vi på soool och värme:)


Har suttit och finurlat på min case uppgift.. har ca 50 ord kvar och ska utvecka min redovisningsanalys och slutsats. Borde räcka. Bara hoppas på att jag slipper kompletteing, men det är inte troligt. Ska ta mig i kragen och börja läsa kurs litteraturen på söndag också.


Har dammsugit och moppat köket idag också, och dukat :) Blir lite stressigt att hinna imorrn om jag och Henke inte förbereder något idag..



Av Lovisa - 11 maj 2010 14:59

Jag tror jag har insett att om man ska orka med att plugga 100% och jobba deltid så måste man unna sig att vara helt ledig ibland.. Innan har jag då på dessa lediga dagar BARA degat i soffan och glott på TV och då går dagen förbi i ett swosch och man känner att man inte gjort ett skit. Så nu idag när jag hade bestämt mig för en pluggfri dag så funderade jag på vad jag skulle göra.. Jag skulle ändå ta en prommis till Fältöversten och lämna tillbaka en tubtop som jag köpt på H&M, skit snygg, men satt uselt tyvärr.. Så jag åt lunch hemma framför 7e himlen och sen gick jag. Och jag var endast klädd i kortkort jeanskjol UTAN ylonisar (nylonstrumpor..) och långärmad t.shirt och ovanpå det min stickade.. Hmm.. väst/kofta utan armar, hur man nu ska beskriva det.. Frös inte alls.. Hur skönt som helst..


Så jag gick och lämnade tillbaka toppen och kollade i lite affärer.. Bland annat på Twilfit efter rosa trosor och BH men det fanns ingen fin rosa färg.. Sen handlade jag potatis (som ska vara till laxen ikväll), en Amelia och vindruvor och sen gick jag och satta mig på en parkbänk i tessinparken och njöt... Kände mig jättelyxig, haha.


Nu är planen att städa lite här hemma för vi får gäster på lördag =) Sara, Vic och Alica. (Henkes kusin med sambo och barn..)

Av Lovisa - 10 maj 2010 12:43

Och Henke ska flyga hem från Italien idag.. Men det verkar som om han kommer kunna komma hem, dock ca 2h senare kanske.. Det kan jag stå ut med..=)


Var i Uppsala igår kväll efter jobbet.. Så himla trött var jag, så det var skönt att inte vara hemma själv, utan att bli serverad middag. Grillad fläskytterfilé med klyftisar och Bea.. Mumma.. =)


Hade dock svårt att somna trots att jag var helt slutkörd efter helgens jobb.. Så skönt att Henke kommer hem ikväll så jag kan få min skönhetssömn..

Av Lovisa - 7 maj 2010 17:40

Tentan gick åt helvete.. Mår piss nu.. Ska åka till Solna och dränka mina sorger i alkohol och trevligt sällskap. Förhoppningsvis grillning också.. :)

PS

Av Lovisa - 5 maj 2010 23:00

 

Om ni läser förra inlägget, tror ni det har gått bra att plugga idag då?

-NEJ

Presentation

Omröstning

Har du testat någon Bärsele?
 Nej, men jag vill
 Ja, Babybjörns
 Ja, någon annan
 Nej och vill inte

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Me

                     

   

 

       

 

   


Ovido - Quiz & Flashcards