Lovisa - This is my life!

Alla inlägg under januari 2012

Av Lovisa - 31 januari 2012 20:54



I LUV min nya rosa fina Bumper. Min iPhone är dock vit :) Fiin va? Inköpt i USA

 

Av Lovisa - 31 januari 2012 20:26

Har haft lillebror på middag. Alltid mysigt :) 


Fläskfilégryta blev det idag.


Sitter nu och hjälper mamma med en header till hennes nya blogg om sitt nya världens viktigaste jobb. Kika in här http://hus5iuppsala.bloggplatsen.se. Hon har inte riktigt kommit igång ännu. Men 1a spadtaget till hus5iuppsala tas i maj, så då blir det andra bullar!


Imorrn är det Zumba igen, ny termin, sen ska jag ta en fika med Annis och avhandla det vi inte kunde avhandla under middagen med våra mammor igår :)

Av Lovisa - 31 januari 2012 20:09

Så här var San Francisco!! Lite kallt, lite regningt, men vilken häftig stad!!

                       

 
Av Lovisa - 29 januari 2012 13:36

Henke tog precis upp en av tröjorna från Abercrombie som vi köpt i USA och sa "Älskling, den här är din va?"


"Nej, den är din" svarar jag "jag kan inte ha herr large"


"Jaha" svarar han "jag har hela tiden trott att den var din, ändå från det att vi kom hem från affären"


Haha, älskling har handlat lite för mycket?

Av Lovisa - 29 januari 2012 13:31

Städar för fullt, rensar ut garderoben för att få plats med allt nytt. Vill bygga om min klädkammare, gärna bygga ut en 6 kvadrat också ;)


Middag i vreta om 2,5 timme. MYS!! Kanske borde göra mig vacker :)

Av Lovisa - 28 januari 2012 22:28

Hemma i Kalla Sverige, jetlagade som få :) vaknar vid 04 på mornarna, ingen höjdare. Bilder från San Francisco kommer komma. Snart alla fall.


Jobbade torsdag och fredag båda två, lite segt med gick bra.


Idag har jag umgåtts med fina Anna, lunch+kakel kollning och sen film+konståkning+middag+fruktsallad hos mig. Nu har hon precis gått och jag ska snart stupa i säng.

Av Lovisa - 24 januari 2012 05:22

Imorse gick vi upp halv 9 för vi skulle till Alcatraz! Och det var RIKTIGT häftigt! Gick en audiotour inne i fängelset som var riktigt bra. Åt sedan på IN-AND-OUT-Burger, på rekommendation av Adde, och det var OK, inte goda fries, men burgarna var OK. Gick sedan till Hertz för att fylla i "accidentreport" för punkan.. SUCK.. Imorrn ska vi fylla däcket innan vi åker till flygplatsen, och lär få fylla ett par gånger på vägen :( Så vi får åka i tid.


På vägen hem från Fishermans Wharf tog vi Cablecart, alltså spårvagn som dras av kablar. Gamla häftiga fina vagnar. Jag satt och Henke stog och hängde lite utanför och var nöjd ;) VI blev avhakade från kablarna 2 gånger.. Första gången fick några av killarna på vagnen gå av och putta på så att vi hakade på kabeln igen. Andra gången vi hkade av så var det i en uppförsbacke, så det gick inte att putta.. Så alla pssagerare fick gå av och så fick det komma en spårvagnsbogserare och dra upp vagnen för backen så fick vi kliva på igen. Känns som allt vi nuddar går åt skogen på den här resan, men vi är väldigt nöjda ändå :)


Jämförde lite shopping idag också, och inspåg att även om vi räknar bilhyran och alla 3 biobesök på henke så vinner ändå jag shoppingligan, MEEEEN, jag har hållit mig (nästan) hela hösten och bara väntat och väntat hit, och nu äntligen tagit igen det :)


På ett sätt känns det rätt skönt att komma hem, men samtidigt har vi haft det så fantastiskt mysigt och bara umgåtts 24/7 i 3 hela veckor, så det är lite sorgligt att det tar slut. Men ska bli kul att träffa er alla igen :)

Av Lovisa - 23 januari 2012 05:10

Idag varnades det för storm, så därför höll vi oss i stan och inomhus. Besökte Westfield, galleria, som vi finkammade :) Hittade en Calvin Klein som vi var in på och OUPS.. CK är nog väääldigt glada att jag åkte till USA om man säger så :) Och Henke tycker det är trevligt med en "classy" wife som ser "vuxen" ut. Haha, måste börja leva upp till min ålder. Fyller ju ändå 25 om 18 dagar.


Åt lunch på cheesecake factory, högst upp på macys med utsikt över staden. Smarrigt. Var på bio på eftermiddagen. Sherlock holmes såg vi idag. 3e bion 3e dagen i rad, men det har varit mysigt. HAndlade med oss ost och salami hem till rummet för lite mys middag. Det dröjde dock lite, för först skulle vi ringa Hertz. Har fått punka på hyrbilen, och de skulle skicka ut ngn som ska byta till reservdäcket. Men han fick inte loss det, så han pumpade bara, så får vi pumpa igen innan vi åker till flygplatsen på tisdag. Vi behöver inte bilen imorrn för vi ska ta en taxi till Fishermans Wharf och åka till Alcatraz och sen åka spårvagn hem :) Man måste ju åka spårvagn i den här staden :) 


Förövrigt är San Francisco en väldigt mysig stad, dock lit efel årstid att vara här, men vår eller höst skulle nog vara fantastiskt. Nu är det rätt snålblåsigt och regningt hela tiden. Fina brännan från Dominikanska bara rinner av ;)


Kollade på bilar 2 till mysmiddagen så nu är min disney kvot uppfylld ett tag.

Presentation

Omröstning

Har du testat någon Bärsele?
 Nej, men jag vill
 Ja, Babybjörns
 Ja, någon annan
 Nej och vill inte

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Me

                     

   

 

       

 

   


Ovido - Quiz & Flashcards