Lovisa - This is my life!

Alla inlägg under januari 2012

Av Lovisa - 11 januari 2012 23:44

Imorgon lämnar vi hotellet 5.30 am, på väg mot nya äventyr.Nu- mat, steakhouse

Av Lovisa - 10 januari 2012 23:31

Åt frukost på stora bufférestaurangen idag, igår testade vi den lilla som ligger på stranden, men frullen var bättre här uppe vid receptionen (där vi sitter och surfar, för Wifi på rumet vill inte funka). Sen la vi oss på stranden med varsin bok. Jag läste en hel bok idag. En jag lånat av mamma som hette något med Alice. Det var den fjärde boken den här semestern, me jag har fortfarande några kvar. Jag tycker inte riktigt att jag hinner läsa hemma, med jobb och annat som ska hinnas med, men på semester då gasar jag på rejält och tuggar mig igenom ett gäng. ÄLSKAR DET!

Riktigt varm dag idag+stilla liggande med bok har resulterat i att vi är rätt röda båda 2 (jag skulle vilja säga bruna, men jag kanske kan göra det imorgon bitti) Mina knän och smalben är ungefär samma färg som en kokt kräfta.. och det är henkes bröst också.

Såg Bridesmaides idag efter stranden. Sååå rolig, jag skrattade så jag grät vid vissa tillfällen. Rekommenderas starkt!

Imorrn är det sista dagen här i paradiset och vi ska mysa på stranden!

Planet på torsdag går 08.00, så då blir det tidig uppgång för att komma till L.A där vi förhoppningsvis hinner träffa fina kusin Emma :)

Av Lovisa - 9 januari 2012 23:32

Henrik börjar varje dag här nere med en rejäl frukost. Han avslutar sedan varje dag med att bestämma vad han ska äta till frukost dagen efter. Det brukar låta såhär: hmm.. "Pannkaka, våffla, french toast, bacon, omelette, grillmacka, frukt, manchego, friterad ost, färsk pressad melon eller annanas juice, thé. Har jag glömt något?"

Vi äter sjukt mycket pizza. Finns en poolbar/snackbar som är öppet dygnet runt, men de har pizza 12-18. Och den är såå god,alla möjliga sorter. Jag äter såklart med ost, ost och skina, eller ost och pepperoni. Men Henke äter allt. En var med ost och majs.. jag dissade kombinationen, men Henke tyckte den var god. Smakade majskolv sa han, men vem vill ha majskolv på pizza?

Ikväll blir det italienskt igen. Den är lätt bäst av temarestaurangerna. Vi provade Steakhouset igår och den kommer 2a. Den japanska vill H prova, men jag är lite skeptisk ;)

Idag har vi tillbringat många timmar på standen. Tog en kajaktur, alla motorfria vattensporter ingår, så vi tänkte prova segla katamaran också innan vi åker hem.

2 dagar kvar i paradiset nu innan vi beger oss till nästa äventyr i L.A

Av Lovisa - 8 januari 2012 21:42

Igår var vi efter mycket efterlängtan och simmade med delfiner. Blev upphämtade kl 08.15 på hotellet och blev skjutsade till parken. Bilresan tog ca 2 minuter, haha.

Väl där fick vi först kolla på tigrar, en vanlig och en vit, men vi hade en liten kile, ca 2 år i vår grupp och tigrarna var mer intresserade av honom än av att fotograferas så vi gick vidare och pussades med sjölejon istället :)

Sen var det ombyte flytväst på och dusch..

Sen äntligen ner i havet med delfinerna. Vi fick ligga på rygg och delfinerna hoppade över oss, vi fick hålla i fenoerna och åka recing efter dem. Vi fick pussas och dansa med dem. Vi fick göra superman :) Man låg på mage i vattnet och så satte delfinerna sina nosar på varsin foroch så gasade dem på. Så att man stog upp i vattnet. Så himla smarta och mysiga djur. EFter simmningen fick vi se en sjölejonshow innan det bar iväg tillbaka till hotellet för sol och bad.

Nu ska vi gå på massage och sen ska vi prova American Steakhouse restaurangen. Hittills har vi testat buffé, italienskt och tex-mex oxh den italienska var överlägsen!!

Av Lovisa - 8 januari 2012 21:35

Vårat fina rum, med sköna sängar

Stora badkar som båda får plats i gillas!

Hängmatta på balkongen, invigdes idag såå skönt!

Som sagt blev vi uppgraderade, det var vi värda efter den kaotiska resan hit

Såna här fåglar och andra färgglada saker finns överallt på hela hotellområdet, de verkar trivas här :)

All inclusive=fria drinkar!

Ser ni huset på högersida om mig. Huset bakom det bor vi i, hyfsat nära stranden och lika nära till poolen :)

En molningdag tog vi en pommis på stranden, jag var inte så road, så jag tänkte klättra lite.. det gick såååådääär

Av Lovisa - 6 januari 2012 22:36

Hittade ett köpcentrum i närheten och åkte dit för att köpa lite grejer som saknades. Flip-flops, necessärsaker och andra skojjiga grejer :)

Sen tillbaka till hotellet för lunch.. Mulet idag också :( men imorrn ska det bli fint!

Tog en kortprommis på stranden och försökte klättra i en palm, det gick så där, men vi fick en bild på det alla fall. Låg en stund vid poolen och läste och sen spalade vi monopol på rummet. Henke vann stort. Jag hade ingen chans..

NYHET!! Väska nr 2 är återfunnen och HÄÄÄR!!

Ikväll nu när vi har finkläder och skor så ska vi gå på fin restaurang :) Italienskt tror jag att det blir!

Av Lovisa - 5 januari 2012 22:47

Alla kläder är framme på dominikanska republiken nu!! wohoo.. rena underkläder är sååå underskattat!

Idag har vi legat på stranden fram till lunch för då kom det en regn skur.. och när det regnar här, då regnar det rejält. Sen kikade vi lite på TV och det var Grey's anatomy, odubbat, tack och lov :) Vi har väl ungefär 100 kanaler på rummet, men 98 av dem är på spanska (eller alla fall 88). Sen sken det upp och då la vi oss på stranden igen, lite mulet till och från hela dan dock.

Imorrn hoppas vi på stekande sol och så ska vi ta och boka delfinsimningen också! Vi är supertaggade på det.

Hotellet är great! Personal över allt. Sjukt mycket!

Vi hoppas att väska nummer 2 kommer imorgon bitti!

Av Lovisa - 4 januari 2012 21:27

Nu har vi blivit uppdaterade på väskorna. En väska befinner sig fortfarande i Miami och en väska vet ingen var den är...spännande. Vi har båda packat i båda väskorna så antingen kommer alla kläder eller så kommer extra skorna och alla toalettartiklar inkl all Henriks medicin (han ska ändå ta 14 tabletter om dagen!!) och ja jag har sagt till honom at det var väl klantigt att inte lägga det i handbagaget eftersom det är så viktigt att han tar den, men dör inte utan tack och lov ;)

Nu ska vi på jakt efter lite underkläder och en skjorta till Henrik så vi har möjlighet att äta på alla restauranger då vissa har en viss klädkod.

Imrogon hoppas vi kunna lägga upp lite bilder på hotellet stranden etc.

PS. Såg att det var riktigt skitväder hemma...här är det fantastiskt skönt. Det kan vi glädja oss lite extra över ;) DS:

Maila mig eller Henrik om ni undrar något eller kommentera något av inläggen helt enkelt.

Har du testat någon Bärsele?