Lovisa - This is my life!

Alla inlägg den 6 januari 2014

Av Lovisa - 6 januari 2014 19:30

Imorrn är det dags för inskolningen, Nervös som få. Min lilla plutt är väl inte SÅ stor. 9-12 blir det imorgon för att sedan ökas på hela veckan. Dagisväska är packad och nu ska vi bara få prinsen att sova i tid så han orkar imorrn.


Jag börjar jobba lite smått på fredag och lämnar honom själv en stund på förskolan, och sen nästa vecka ökas arbetstiderna så han ska gå längre och längre dagar. Han kommer gå 3 dagar i veckan, tisdag onsdag och torsdag och vissa veckor även måndag eller fredag när jag ska jobba hemifrån med lönerna. På onsdagar kommer jag börja redan kl. 07 vid Arlanda så förhoppningsvis kan Henke lämna på onsdagar, eller mormor som jobbar brevid förskolan. Liiite tidigt att vara på dagis 6.30, speciellt när det inte är sovdags förens 11.30 Han kommer somna i mattallriken om det blir så.

Av Lovisa - 6 januari 2014 15:20

Lycklig kille hos farmor och farfar! En favorit hund och en låda full med leksaker, det är väl allt en liten kille behöver!

Av Lovisa - 6 januari 2014 14:00

Vi ska fira Franks farmor som fyller år imorgon. Det blir mysmiddag med familjen! Frank är nog gladast att han ska få träffa Murphy. Vov vov!


Jobbat hemifrån hela förmiddagen medan Henke och Frank har lekt och busat. Skönt att kunna jobba i mjukiskläder och oborstat hår. Jag trivs bäst så, visst är det kul att klä upp sig och fixa och dona, men näää gärna pyjamas i soffan med täcke och film när det är helg och hela familjen är hemma!

Av Lovisa - 6 januari 2014 12:35

 

 

    Ska halst avnjutas iskall, med is och sugrör, gärna på en solstol på en strand och 30grader varmt. Både i havet och i luften. Drömtänkande javisst, men en och annan sån här ska avnjutas på stranden eller vid poolen i Fort Lauderdale.


Jag vet att cola inte är bra, men innan när jag jobbade heltid på McDonald's så drack jag nog en liter cola om dagen. Nu är det MYCKET mer sällan. Men någon eller några gånger i veckan blir det. Ajabaja! Nån som har tips på avvänjning. OCH SÄG INTE MINERALVATTEN, smakar ju som brusalvedon!


Presentation

Omröstning

Har du testat någon Bärsele?
 Nej, men jag vill
 Ja, Babybjörns
 Ja, någon annan
 Nej och vill inte

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Me

                     

   

 

       

 

   


Ovido - Quiz & Flashcards