Lovisa - This is my life!

Alla inlägg under oktober 2009

Av Lovisa - 23 oktober 2009 10:26

Öpnnade min nya tandborste idag, och den är urläskig. Det är en vanlig "manuell" tandborste men den har en knapp som gör att den vibrerar.. Mystisk känsla, men det är säkert jättebra och jag komer att få skinande vita tänder!


Har pluggdate med Madde vid 12.. hoppas på stora framsteg med redovisningen!

Av Lovisa - 22 oktober 2009 13:21

Har faktiskt förstått lite av kassaflödes analysen idag. Hade seminarium som vi gick igenom allt på. Kändes rätt bra. Jag och Madde bestämde pluggdate hemma hos mig imorrn, massa redovisning och lite marknadsföring. Köttbulle lunch är utlovad också.. Ska försöka plugga lite snart, mamma ska kolla förbi och hämta engelska lexicon, hon ska på kurs i USA på lördag.. jag är oändligt sugen på att åka med, men icke.. En annan gång kanske..

Av Lovisa - 21 oktober 2009 16:03

Försöker skriva ut grejjer i biblioteket i skolan, det går åt fanders.. Suttit här i mer än en timme och väntat.. Jag behöver ju öva på SKITEN NU! Inte imorrn, då måste det vara klart. Hade sista föreläsningen i redovisning idag så nu är det bara råplugget kvar.. Har ett seminarium imorrn om kassaflödesanalys, så det är därför jag MÅSTE göra den här uppgiften idag.. Men men snart är väl Madde tillbaka med papperna förhoppningsvis. Henke är snäll och hämtar mig idag.. ca halv 6 kommer han. Sen blir det hem och plugga redovisningsord. Henke kanske vill förhöra mig..

Av Lovisa - 20 oktober 2009 08:50

1. Upp och käka frulle(ligger nyvaken kvar i sängen.)


2. In till stan och möta Madde vid T-centralen, vi ska klippa oss.


3. Snabbis till Zara och kolla om klänningen som jag provade förra veckan finns kvar.


4. Hem igen och plugga mer redovisning. Läsa, läsa, läsa


5. Tvätta två maskiner till (tvättade två igår också, men jag fattar inte hur mycket tvätt vi skapar)


6. Ha tillräckligt med fantasi för att laga middag till mig själv.. Några förslag?


7. Kolla på House MD, ett av tv-veckans måsten.


8. SOVA och hoppas att älsklingen kommer så vi kan kramas lite (eller mycket)

Av Lovisa - 19 oktober 2009 18:35


Madde och jag sitter och försöker räkna massa matte i huvudet.

Då ger Madde upp och tar upp en apparat som ligger i soffan och börjar knappa på.

Hon ser väldigt fundersam ut. Varpå jag börjar asgarva.

Hon har försökt använt min Nordea internet dosa till miniräknare..

Av Lovisa - 19 oktober 2009 16:54

    

 Klänning från MQ, Paris, Kate & I.

Ska ha den på lördag när det är partaj hos svärföräldrarna.


  

Pjäxor från Stadium, HEAD.

Alperna vecka 4, jag längtar!


Klar med väskexperten nu, Great job Madde! Satt och gjorde det sista nu i eftermiddags. Så himla skönt att ha det avklarat. Bokade även klipptid till oss två imorrn klockan 11 i Gallerian. Överraskning med ny frisyr när Henke kommer hem imorgon kväll. Ska försöka sova här ensam ikväll.. Hoppas jag lyckas.


Tvättar nu också, ska städa lite och plugga mycket resten av kvällen. Vill inte behöva göra det imorrn när Henke väl är hemma.


Förövrigt så firar vi 1 år dag idag. Ikväll klockan 21.30.05 är det exakt ett år sen vi kysstes för första gången.. Blir alldeles varm och gosig i magen när jag tänker på det. =) Och så är han inte hemma så jag lkan gosa med honom.


Fick världens finaste sms imorse..


"God morgon på dig min blivande maka,

vackrast av alla prinsessor,

sötast av alla flickor, min brud.

Älskar dig av hela mitt hjärta.

När jag ser tillbaka på våra första år

längtar jag efter alla år som komma skall.

Puss på ettårsdagen!"

 

VISST ÄR HAN VÄRLDENS GULLIGASTE?




          

Av Lovisa - 19 oktober 2009 08:59

Klockan stog på 06.40 imorse, INTE helt okej, men jag åkte tåg från Uppsala imorse och det gick 07.39 Pappa var snäll och skjutsade mig=).. Har nu seminarium i marknadsförin.. HÖRS

Av Lovisa - 18 oktober 2009 21:07

 

Gillar ni den? Fick massa hjälp av Kusin Elle

Presentation

Omröstning

Har du testat någon Bärsele?
 Nej, men jag vill
 Ja, Babybjörns
 Ja, någon annan
 Nej och vill inte

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Me

                     

   

 

       

 

   


Ovido - Quiz & Flashcards