Lovisa - This is my life!

Alla inlägg under mars 2011

Av Lovisa - 13 mars 2011 12:03

Den var som de gamla Disneyfilmerna med massa musik, och det gillar jag! Här kommer det en av låtarna!


Av Lovisa - 13 mars 2011 11:59


Se den! En riktig höjdarfilm!

  

Av Lovisa - 13 mars 2011 09:21

Jag tycker nog att rätt låt vann ändå, han kan nog klara sig bra i Eurovision, och han är ju rätt söt att titta på   . Var super mysigt hos farmor. Käka lite kex och ost, blev vin till det och lite godis. En bra lördagkväll helt enkelt!


Har inga planer för idag, men just nu väntar jag på att Henke ska fixa frulle. Äggröra och scones.. Mums, Mums, MUMS!


En sväng på stan blir det nog lite senare, och Mediamarkt, antar att jag inte kan prata mig ur det. Inte min favorit syssla, men vad gör man inte för sin drömprins!  


Tänkte dela med mig av Sconesreceptet (som förövrigt kommer från Arla, sjukt bra hemsida!)


Ingredienser

12 st

8 dl vetemjöl
1 1/2 msk bakpulver
1 tsk strösocker
1 tsk salt
100 g Arla smör
4 dl Arla Ko mjölk eller filmjölk

Gör så här

Sätt ugnen på 225°. Hacka samman mjöl, bakpulver, socker, salt och smöret skuret i tunna skivor för hand eller i en matberedare. Tillsätt mjölken och arbeta snabbt ihop till en deg. Tag upp degen på en mjölad arbetsbänk och dela den i två delar. Forma varje del till en rulle ca 20 cm lång. Skär varje rulle i 6 bitar. Lägg bitarna med snittytan uppåt på en plåt med bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen ca 15 min. Låt bröden svalna något på galler innan de avnjuts ljumma med smör och ett gott pålägg. Tips! Smaksätt gärna degen med rivet skal av 1 citron, apelsin eller lime.

 

Det blir nog halva satsen för oss, annars får vi äta bröd tills det sprutar ut genom öronen.

 

Ha en trevlig söndag allihopa!

Av Lovisa - 12 mars 2011 18:00

Herregud vad söt han var!


Henke har alltså fått sitt kusinbarn nummer 2. Nummer 1, Alicia är nu 2,5 år. Hon har fått en lillebror, Gabriel. 11 dagar gammal idag och vi hälsade på. Långt mörkt hår, en riktig tuffing :) Han var helt underbar! Alicia babblade på som 17, hela meningar och tydligt. Duktig tjej!


Tog en sväng till Täby Centrum på vägen hem. Hittade en rätt läcker kaval på H&M, så den fick följa med hem :)


Ikväll ska vi till farmor och farfar och kolla på Melodifestivalen och ha det mysigt

Av Lovisa - 12 mars 2011 08:15

Blev väckt 5 i 8 imorse av någon från McDonald's som ville att jag skulle ta hans tid.. Men snaaaaaaaaark, man ringer för i h*lvete inte före 8 på en lördagmorgon, där dog min sovmorgon, för nu kan jag inte somna om.


Ska gå upp och käka frulle och mysa i soffan en stund, och sen ta tåget til Stockholm.


Ska möta upp Henke där och gå en runda för att efter det åka till Åkersberga och älsa på Henkes alldelles nyfödda kusinbarn.. 11 dagar. Ska bli supermysigt :)

Av Lovisa - 11 mars 2011 20:12

Tagit en dusch och degat i soffan ett tag, ska nu göra mig vacker och sen bege mig mot Annis.. Är sjukt taggat för utgång.. WOHO!

Av Lovisa - 11 mars 2011 19:43

Har kollat in på Brandos som jag fick tips om (TACK!), och där fanns flera fina, men inget par jag riktigt fastnade för. Nu surfade jag runt lite på Asos och hittade dessa. Kostar £40, schysst pris.. Vad tycker ni?  

Av Lovisa - 11 mars 2011 07:19

Mycket mysigare att åka bil m Henrik, men nu skulle ju han ta sov morgon idag..Ska nog gå ut med Annis ikväll, men jag var lite hängig igår, så vi får se.Men hoppas :)

Presentation

Omröstning

Har du testat någon Bärsele?
 Nej, men jag vill
 Ja, Babybjörns
 Ja, någon annan
 Nej och vill inte

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Me

                     

   

 

       

 

   


Ovido - Quiz & Flashcards