Lovisa - This is my life!

Alla inlägg under september 2012

Av Lovisa - 18 september 2012 09:00

Idag är Henke i Luleå för sista gången på ett tag. Så idag får Bebbe INTE bestämma sig för att komma ut. Men det är ju ändå 4 veckor kvar, så jag är inte så orolig.


Idag blir det avbrott från jobbet med lunch med fina Madeleine Sjöhage. Hon får sig en sista titt på magen innan jag är smal och fin :) (på typ en vecka efter förlossningen va?)


Borde inte vara så svårt att nå min vikt innan graviditeten snabbt eftersom jag bara gått upp 3,5 kg, meeeeen skulle ju vilja gå ner lite till eftersom vikten innan var lite av en "smekmånad"/"smekår" mage. så 10-12 kg vore trevligt. Låter ju hur mycket som helst när man säger det, men det är ju "egentligen" så mycket jag gått upp eftersom jag gick ner 8 kg i början.


Jaja, ingen vikthets, bara trevligt om kläderna sitter snyggt

Av Lovisa - 17 september 2012 08:16

Vaknade före klockan efter en riktigt skön slapparhelg! Inte många knop gjorda. Var på husvisning igår i vreta, både bu och bä.. Vi får se..

Sen blev det grillning av hamburgare till middag hos päronen, mycket smarrigt!! Hem sen för att hänga i soffan och titta på xfactor, är det bara jag i hela världen som gillar det?! Haha.

Trodde bebis hade bestämt sig för att komma igår nästan, för hela dagen hade jag massvis med sammandragningar!! Men icke, och idag känns det lugnt i magen igen?!

Ska dra mig upp ur sängen nu och fixa lite frulle inför ny jobbvecka!

Av Lovisa - 16 september 2012 11:12

Så snälla lilla plutt, stanna inte i magen 4v till!

Av Lovisa - 15 september 2012 16:09

 


Fanta Lemon! Jag kanske är sjukt efter, men åh vad god den var! Jag brukar inte alls gilla saker som är minsta sura, men denna var smarrig. Henke var inte lika nöjd, för han fick inte ha den för sig själv :)

Av Lovisa - 15 september 2012 15:56

Befinner mig i soffan hemma! Henke smittar inte längre efter halva penicillinkuren så det var fritt fram att komma hem. Vi firade med lunch från subway, film (som vi sov till halva) och nu står äppelpaj i ugnen (utan äpple till mig, baaaara smul och vaniljvisp) Vi tänkte nu försöka se en hel film

Av Lovisa - 14 september 2012 10:00

Inte jag, Henrik. Och jag kan absolut inte bli smittad nu, för det är bara 1 månad  kvar till bebis kommer. Som vi längtar!!


Alla fall så har jag därför bosatt mig i vreta 3 nätter nu, och det blir förmodligen Vreta ikväll också, älsklingen hostar och snorar och är allmänt eländig. Inte roligt alls.


Inga speciella planer för helgen, men ska kolla på ett hus på söndag om Henke mår OK. Hoppas

Av Lovisa - 10 september 2012 21:38

 


Såg precis filmen Avengers med Henke. Riktigt bra faktiskt! Vi har ju sett själva grundfilmerna "Iron Man", "Captain America", "Thor" med flera. Och jag gillar faktiskt alla :)

Av Lovisa - 10 september 2012 15:48

Nu ska vi på besök på förlossningen! Spännande, och bra att vi lär oss hitta

Presentation

Omröstning

Har du testat någon Bärsele?
 Nej, men jag vill
 Ja, Babybjörns
 Ja, någon annan
 Nej och vill inte

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Me

                     

   

 

       

 

   


Ovido - Quiz & Flashcards