Lovisa - This is my life!

Alla inlägg under januari 2014

Av Lovisa - 5 januari 2014 16:00


När jag var yngre läste jag MASSVIS, mängder med böcker. Plöjde bok efter bok. Nån sommar läste jag 37st har jag för mig. Älskade tvillingarna på Sweet Valley High. Speciellt i mellan och högstadiet läste jag mycket. Kände mig väldigt utanför på högstadiet så böckerna var väl en liten undanflykt. Hittade alltid nya vänner i dem. Jag var liksom inte riktigt som alla andra högstadietjejer. Jag tyckte om att läsa, var duktig i skolan och tyckte att skolan var rätt rolig, ville prestera bra och gjorde det. Det var ju inte särskillt coolt -eller?! Nu tycker jag det är ascoolt och hoppas verkligen att mina barn också alltid kommer vilja göra sitt bästa. Även om det inte är BÄST av alla, men efter sin egen kapacitet liksom.


Alla fall, åter till bilden ovan. Det här var min absoluta favoritbok, den och Annie. Men denna hade jag inte själv man har nog lånat den från biblioteket 10ggr. Samma författare som Godnatt Mister Tom, Michelle Magorian. Sugen på att beställa den och läsa den igen. Men jag kan bara hitta den på engelska. Får kika på bibblan, annars kanske det får bli på engelska! 

Av Lovisa - 5 januari 2014 15:39

Handlade på Willys efter jobbet. Lite lätt påfyllning av kylen bara. Lager 157 ligger vägg i vägg och de hade stora skyltar uppe om jeans 150:-. Eftersom jag har typ 1 par byxor jag kan ha (eller alla andra är för stora och för små samtidigt typ, ingen bra combo) Inga byxor som sitter snyggt alla fall, så jag passade på att kika in. SCORE! Hittade ett par svarta jeans och ett par blåa för 150kr paret  


Nu behöver jag inte gå byxlös innan USA. Har ju lite shopp-stopp innan resan, men va fan, man kan ju inte gå naken!


Hittade (såklart) lite till Frank också. Det blir liksom alltid så, hittar alltid mest till honom, shoppar knappt till mig själv längre. Frank fick fleecebyxor till dagis, antingen under regnställ om det ska vara såhär varmt eller under overall om det ska vara skitkallt. Ett linne att ha under tröjor när han slipper sin kroppsstrumpa för brännskadan, han ska ju smörjas hela tiden, och det är ju inte så kul att få fettfläckar från salva på alla kläder, då räcker det med att förstöra ett billigt linne! Hittade också en långärmad tshirt som passar min BUSUNGE perfekt!  


Hela kalaset gick på 450kronor, tackar och bockar.


De sålde ut alla barnkläder av märkena Lundmyr, Svea och Bondelid för halva priset!

Av Lovisa - 5 januari 2014 13:48

Känns rätt hopplöst, han står upp i sängen, leker med speldosa och kastar ur alla mjukisdjur från sängen. Soooov, jag behöver jobba

Av Lovisa - 5 januari 2014 11:51

Är på jobbet och väntar på att tvätten ska bli klar så jag kan åka hem och fortsätta jobba. Med jobb nr2. Då ska det göras löner tills det blir mörkt!

Får se hur mycket jag hinner i eftermiddag. Får fortsätta imorrn annars

Av Lovisa - 5 januari 2014 06:00

Frank har precis somnat om, VÄLDIGT nära mig! Jag har väl 22cm av sängen kvar på min sida kanske. Får se om jag kan somna om. Ska inte klaga för egentligen är det väldigt mysigt att han vill ligga så nära, gärna krypa in under skinnet, så nära ska det vara. Eller PÅ. Ska försöka sova lite igen nu innan jag ska upp och jobba. God natt!


Bjuder på en gammal busig säng bild!  

Av Lovisa - 4 januari 2014 20:30


Det var denna jag menade att vi skulle ha i sovrummet

 


Men gillar dessa också :

     

Så svårt att välja, gillar lite Ralph Lauren stilen, utan att det blir vräkigt och överdrivet. Mjuka neutrala färger med en twist.

Vilken gillar ni bäst?



Av Lovisa - 4 januari 2014 20:22

Hittade några fina tapeter idag, men fastnade för en som jag redan sett ut på nätet. Denna från Midbec- Keek-a-boo. Älskar den, kommer passa perfa i Franks rum  


Gillade denna också, är lite sugen på att ha den i vårat rum! Måste bara övertala Henke  


Denna fanns i endast blått/grått/vitt (utan det röda) och det kanske skulle passa bättre med LIIIITE neutralare i ett vuxensovrum. Men det här med tapeter är himla svårt alltså. Helst skulle jag vilja ha en tapet som är bredrandig på "fel ledd", alltså¨ränderna är horisontella från vänster till höger (eller höger till vänster) Typ bara 5-6 ränder i beigea och turkosa och vita färger. Hmm.. den övertalningen kan bli svår! 

Av Lovisa - 4 januari 2014 19:24

Har familjen här på middag.
Förrätt: löksoppa med bruschetta till
Varmrätt: pasta med salcicca, chili, tomat, basilika och champinjoner.
Efterrätt: marrängswiss

Nu: alla är svinmätta och degar i soffan, och jag glömde helt ta kort på allt, men allt var gott kan jag lova!

Blev en omgång spel också, men aldrig kul att spela med pappa som kan ALLT!

Presentation

Omröstning

Har du testat någon Bärsele?
 Nej, men jag vill
 Ja, Babybjörns
 Ja, någon annan
 Nej och vill inte

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Me

                     

   

 

       

 

   


Ovido - Quiz & Flashcards