Lovisa - This is my life!

Alla inlägg under januari 2014

Av Lovisa - 2 januari 2014 18:09

Varit borta från bloggen hela december. Och december har varit en riktig skitmånad. Den skulle börja mysigt med en helg i Prag med hela familjen inklusive föräldrar och lillebror.. Hann inte mer än att äta lunch där innan Frank välte en tekopp över sig och det blev ambulans i ilfart till sjukhus. I Prag. För er information: engelska är inte ett språk man kan där!

Spenderade 3 nätter på brännskadeintensiv där innan jag lyckades tjata mig till att få flyga hem med lillskrutt!

Värsta 3 nätterna i mitt liv, Frank låg fastbunden för att inte klia sig och slita av det värkstillande och lugnande droppet och det gjorde SÅ ont i mammahjärtat att se honom så ledsen arg och frustrerad!

På planet hem kom nästa drama! Febertopp, näst intill okontaktbar prins och skiträdd mamma. Läkare tillkallades på planet och ambulans och läkare väntade vid gaten när vi landade. Norwegian var fantastiskt proffsiga! Ambulansen tog tempen: 39,6 1,5 timmar efter alvedon!! Skruttunge!

Ambulansen tog oss till akademiska och barnakuten och jag var så glad att jag ville gråta att vi var hemma och att alla pratade svenska!!! Blev inlagda på 95b för övervakning och kontroll och blev kvar 3nätter. Men det var inte alls lika jobbigt, även om vi så klart längtade hem till våra sängar.

Torsdag den 12e december fick vi äntligen åka hem. Kändes som en evighet sedan olyckan men bara 6 nätter!

Vi hann med lite mer bakslag under december: magsjuka, misstänkta vattkoppor (falskt alarm), meddelade att det förmodligen skulle bli ärr (verkar också bli falskt alarm!!!) hann också med en begravning av Henriks fina farmor Gerd!

Många tårar har spillts i december, men nu ser vi frammåt med en Frank som äter bra igen, leker och roar sig själv, inte är rädd för allt och äter varm mat och välling igen. Lite mammigare än innan bara, men nu blir det förskolestart 7 januari så då kanske det går bort!

Bjuder på lite bilder från vår decemberresa:

Av Lovisa - 2 januari 2014 17:48

I franks rum återstår nu tapet. Har hittat en jag är sugen på, får se om jag kan övertala mannen i helgen

Presentation

Omröstning

Har du testat någon Bärsele?
 Nej, men jag vill
 Ja, Babybjörns
 Ja, någon annan
 Nej och vill inte

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Me

                     

   

 

       

 

   


Ovido - Quiz & Flashcards